معرفی گلکسی Z Flip گوشی تاشوی 1,380 دلاری سامسونگ

0
1844
معرفی گلکسی Z Flip گوشی تاشوی 1,380 دلاری سامسونگ

خبر ارائه قریب‌‌الوقوع دومین موبایل تاشوی سامسونگ از مدت‌‌ها پیش بر سر زبان‌ها افتاده بود و خبرهای متعدد از معرفی آن در مراسم Unpacked 2020 این شرکت همزمان با رونمایی از گلکسی S20، گلکسی +S20 و گلکسی S20 Ultra خبر می‌دادند. این خبرها بالاخره به واقعیت پیوست و گلکسی Z Flip جامه واقعیت به خود پوشید. گلکسی Z Flip از لحاظ طراحی به موتورولا RAZR 2019 شباهت داشته و از ظاهر یک گوشی موبایل نسبتا بزرگ با تا شدن از مرکز به یک دیوایس مربع‌شکل کوچک، تغییر حالت می‌دهد.

معرفی گلکسی Z Flip گوشی تاشوی 1,380 دلاری سامسونگ

گلکسی Z Flip به یک صفحه‌نمایش 6.7 اینچی Dynamic AMOLED با نسبت تصویر 22:9  مجهز شده که برخلاف تقریبا همه گوشی ٫ای تاشوی حاضر در بازار از پوششی از جنس شیشه روی آن استفاده شده که سامسونگ به آن Ultra Thin Glass می‌گوید. این پوشش در برابر خراشیدگی احتمالا مقاوم‌تر از پلاستیک بوده و بدین‌ترتیب دست بالا را در مقابل رقبا در اختیار خواهد داشت. وضوح این پنل 1080×2636 پیکسل است که در مقایسه با نزدیک‌ترین رقیب آن یعنی Motorola RAZR بیش از 50 درصد، پیکسل‌های بیشتری را در خود جای داده است.

این تنها صفحه‌نمایش حاضر در Z Flip نیست و در بخش خارجی دستگاه نیز یک صفحه‌‌نمایش بند انگشتی 1.1 اینچی دیگر با فناوری AMOLED دیده می‌شود که که از آن علاوه بر نوتیفیکیشن برنامه‌ها می‌توان برای برداشت تصویر سلفی با دوربین‌های اصلی نیز استفاده کرد. روی این صفحه‌نمایش، پوششی از جنس Gorilla Glass 6 دیده می‌شود که در کل بخش خارج دستگاه گسترده شده است.

معرفی گلکسی Z Flip گوشی تاشوی 1,380 دلاری سامسونگ

یک نکته جالب در مورد این صفحه‌نمایش، قرارگرفتن آن به صورت نیمه‌باز در حالتی موسوم به Flex Mode است که در این حالت دو قسمت مجزا در بالا و پایین آن تشکیل شده و می‌توان از آن‌ها به صورت جداگانه استفاده کرد.(مثلا نمایش آلبوم عکس در بالا و استفاده از صفحه پایینی به صورت تاچ پد برای حرکت در بین عکس‌‌‌ها)

معرفی گلکسی Z Flip گوشی تاشوی 1,380 دلاری سامسونگ

در گلکسی Z Flip از دو دوربین 12 مگاپیکسلی استفاده شده که شامل یک دوربین اصلی با f/1.8 و پیکسل‌های 1.4 میکرونی و یک دوربین واید با f/2.2 می‌شوند. دوربین سلفی داخلی گوشی نیز 10 مگاپیسلی با f/2.4 است که چندان فوق‌العاده به نظر نمی‌رسد. پردازش در این گوشی با Snapdragon 855 Plus انجام شده و به یک باتری 3,300mAh با شارژر 15 واتی مجهز است. Z Flip از 14 فوریه (25 بهمن 1398) با قیمت بالای 1,380 دلاری در رنگ‌های مشکی، ارغوانی و طلایی به بازار عرضه می‌شود.

منبع

ارسال یک پاسخ