اندی روبین؛ پدر اندروید سوپرفون جدیدی در راه دارد؟ (اطلاعات تازه)

0
2799
اطلاعات در مورد گوشی جدید پدر اندروید

پدر اندروید نامی ست که به حق روی اندی روبین (Andy Rubin) بینان‌گذاری شرکت Android Inc گذاشته شده است. وی پس از تاسیس این شرکت، در سال 2003 مشغول توسعه سیستم‌عاملی شد که دنیا را تسخیر کرد. شرکت اندروید در سال 2005 توسط گوگل خریداری شد و به برترین پلتفرم هوشمند موبایلی تبدیل شد  پدر اندروید نیز همراه کارکنان خود به گوگل منتقل شد اما دو سال پیش از این شرکت جدا شده و به دنبال ایده خود در دنیای موبایل به راه افتاد.

پدر اندروید پس از تاسیس شرکتی به نام Essential در پی ساخت گوشی موبایل تازه‌ای برای رقابت با بزرگان دنیای هوشمندها از جمله آیفون‌ها، سری گلکسی S سامسونگ و پیکسل‌های گوگل است. Essential شرکتی کوچک با تنها 40 کارمند است که تقریبا همگی آن کارکنان سابق اپل، گوگل و سامسونگ بوده‌اند. تا همین یکی دو روز پیش صحبت‌های مختلفی در رابطه با این گوشی جدید به گوش می‌رسید که فارغ از نکات فنی یک نکته مشترک یعنی امید به متولد شدت یک سیستم‌عامل تازه مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) در آنها به چشم می‌خورد. این گوشی طبق اطلاعات رسیده دارای صفحه‌‌نمایشی سرتاسری، حاشیه‌های فلزی و بخش پشتی از جنس سرامیک است و توسط فاکس‌کان ساخته می‌شود.

اطلاعات در مورد گوشی جدید پدر اندروید

اطلاعات جدید در مورد این گوشی اما در یک مورد تفاوت بزرگی را نشان می‌دهد. در این اطلاعات که از یک بنچ‌مارک بررسی‌کننده خصوصیات پردازشی گوشی به دست آمده، سیستم‌عامل دستگاه اندروید 7 معرفی شده است که با انتظار پیشین از مشاهده یک گوشی با سیستم‌عامل نوین تفاوت بزرگی را نشان می‌دهد. طبق اطلاعات به دست آمده، این گوشی که در حال حاضر Essential FIH-PM1 نامیده می‌شود از یک پنل حداقل 5.5 اینچی مجهز به سیستم تشخیص فشار (همانند 3D Touch اپل) بهره برده و چیپ‌ست Snapdragon 835 همراه با 4 گیگابایت رم دارد. 8 هسته پردازشی این گوشی دارای فرکانس حداکثری 1.9 گیگاهرتز بوده و در تست Geekbench 4.0 در حالت تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب به امتیازهای 1844 و 5426 واحد دست پیدا می‌کنند. گفته می‌شود FIH در نام این مدل به Foxconn International Holdings اشاره دارد.

منبع 1

منبع 2

ارسال یک پاسخ