این شما و این گوشی خم‌شونده سامسونگ با فناوری Infinity Flex Display

0
2356
این شما و این گوشی خم‌شونده سامسونگ با فناوری Infinity Flex Display

شرکت سامسونگ، شب گذشته در جریان کنفرانس سالیانه توسعه‌دهنده‌گان این برند موسوم به SDC 2018 از فناوری جدیدی به نام Infinity Flex Display برای گوشی‌های مجهز به صفحه‌نمایش‌های تاشدنی این شرکت و یک رابط کاربری جدید به نام One UI رونمائی کرد که این آخری نه فقط در گوشی‌های تاشدنی این شرکت بلکه در گوشی‌های عادی سامسونگ نیز در آینده ظاهر می‌شود. بدین‌ترتیب می‌توان انتظار داشت که در آینده نزدیک نام Experience UI سامسونگ که چندی‌ست عنوان رابط کاربری پیش‌فرض این شرکت است نیز در آینده کاملا حذف می‌شود.

این شما و این گوشی خم‌شونده سامسونگ با فناوری Infinity Flex Display

 

صفحه‌نمایش موسوم به Infinity Flex Display سامسونگ در رویداد توسعه‌دهنده‌گان این برند بیش از همه مورد توجه قرار گرفت؛ البته این شرکت از محصول دارای این فناوری به صورت کامل رونمائی نکرد اما با نمایش نحوه کار این فناوری، از آماده بودن آن برای قرار گرفتن در یک محصول نهائی خبر داد. این پنل قابل انعطاف OLED در آینده، کانون توجه جهانیان به سامسونگ و احتمالا عاملی برای برتری‌جوئی این شرکت نسبت به رقیب همیشگی آن یعنی اپل خواهد بود. صفحه‌نمایش Infinity Flex Display به صورت عمودی همیده می‌شود و بدین‌ترتیب بدون از دست رفتن جنبه جابجائی و ارگونوی دستگاه می‌توان یک تبلت را به یک گوشی عمودی تبدیل کرد. در آنچه شب گذشته در مورد این محصول به نمایش گذاشته شد صفحه‌نمایش قابل انعطاف دارای این فناوری بعد از باز شدن به یک تبلت بزرگ 7.3 اینچی تبدیل می‌شد که کاربری‌های تازه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این شما و این گوشی خم‌شونده سامسونگ با فناوری Infinity Flex Display

در این مرحله، رابط کاربری جدید One UI وارد عمل می‌شود، سامسونگ ظاهرا در طی ماه‌های اخیر همکاری گسترده‌ای را با گوگل و توسعه‌دهنده‌گان اندرویدی برای طراحی یک رابط کاربری مینیمالیسی که آغاز کرده که در آن محتوای مورد نیاز افراد در پائین صفحه و به آسانی توسط یک دست در دسترس باشند. در عین حال این رابط کاربری برای تولید محتوا و Productivity بهتر، از کل فضای صفحه‌نمایش نیز به خوبی استفاده خواهد کرد. به محض باز کردن صفحه‌نمایش، رابط کاربری دستگاه به سرعت به حالت تبلت، تغییر کرده و راحتی عمل بیشتری را در همگام مولتی‌تسکینگ ارائه می‌دهد. به گفته سامسونگ، رابط کاربری One UI می‌تواند سه برنامه را در یک لحظه با هم به صورت باز نمایش دهد.

این شما و این گوشی خم‌شونده سامسونگ با فناوری Infinity Flex Display

هنوز مشخص نیست که چه زمانی گوشی پیشرفته سامسونگ مجهز به صفحه‌نمایش خم‌شونده دارای فناوری Infinity Flex Display به بازار عرضه می‌شود اما شنیده‌ها حاکی از آن است که این اتفاق به زودی و در طی ماه‌های آینده خواهد افتاد. ساخت این گوشی اما کار ساده‌ای نیست چرا که شرکت سازنده باید شیشه روی صفحه‌نمایش‌های عادی را با یک لایه محافظ جدید که یک کامپوزیت پلیمری پیشرفته است جایگزین کند. این کامپوزیت پلیمری در عین استحکام باید از انعطاف‌پذیری بالائی نیز برخوردار باشد که همین موضوع کار را بیش از پیش مشکل می‌کند. البته ظاهرا سامسونگ با اختراع این پلیمر این مشکل را نیز از پیش رو برداشته است.

دوام این صفحه در مقابل باز و بسته‌ شدن‌های متعدد در طول عمر مفید آن و کاهش ضخامت کلی صفحه‌نمایش دیگر چالش‌های پیش روی سامسونگ برای ساخت چنین دستگاهی خواهد بود.

منبع

ارسال یک پاسخ