گوشی کوچک سونی دوباره باز می‌گردد؟

0
2754
گوشی کوچک سونی دوباره باز می‌گردد؟

ساخت یک گوشی کوچک پیشرفته مدت‌هاست از دستور کار شرکت‌های سازنده و فعال در این زمینه خارج شده و سونی به عنوان یکی از برندهای پیشرو در این رابطه که سال‌های متمادی گوشی‌های سری Xperia Compact خود را با مشخصاتی در حد پرچمداران اما با صفحه‌نمایش‌های کوچک ارائه می‌‌کرد نیز این رده را ترک گفته است. آخرین گوشی کوچک سونی که البته همچنان صفحه‌نمایشی بالاتر از 6 اینچ دارد، اکسپریا 5 بود که تابستان امسال در نمایشگاه IFA 2019 به نمایش گذاشته شد. ساخت یک گوشی کوچک اما با ریسک‌ها بالایی برای سازندگان همراه است چرا که اعلب کاربران این روزها به دنبال صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر بوده و از این رو حتی سونی نیز تا به امروز تمایلی به این کار نداشته است.

گوشی کوچک سونی دوباره باز می‌گردد؟

این ماجرا اما حالا با خالی شدن بازار از گوشی‌های کوچکی که امکانات بالایی را ارائه می‌دهند، پتانسیل جدیدی را در اختیار سازندگان قرار دارد که ظاهرا دوباره سونی قصد بهره‌برداری از آن را دارد. طبق اطلاعات جدید و البته غیر رسمی، شرکت سونی در پی ازائه یک گوشی کامپکت جدید با مشخصات پیشرفته در رده میانی‌ست که نام آن هنوز مشخص نشده است. این گوشی طبق اطلاعات به دست آمده دارای پروسسور نسبتا جدید Snapdragon 665 بوده و صفحه‌نمایش آن نسبت کاملا عریض 21:9 را ارائه می‌کند. با وجود آن‌که اندازه صفحه‌نمایش این گوشی را هنوز نمی‌دانیم اما ابعاد گوشی 2.4 در 5.4 اینچ (60 در 138 میلی‌متر) است که اندکی باریک‌تر و بسیار کوتاه‌قامت‌تر از اکسپریا 5 است و می‌توان سایزی کاملا کوچک را برای آن تصور کرد.

هنوز در این مرحله امکان تأیید یا رد اطلاعات منتشر شده وجود ندارد اما شاید در آینده نزدیک و احتمالا در نیمه اول سال 2020 بار دیگر شاهد حضور یک گوشی کوچک با مشخصات مناسب و البته قیمتی رقابتی از سوی سونی در بازار باشیم امری‌که شاید بتواند کمکی هرچند کوچک به بیزینس رو به زوال موبایل سونی داشته باشد.

منبع

ارسال یک پاسخ