گوگل با لنوو و HTC هدست VR مستقل از موبایل تولید می‌کند

0
2681
گوگل با لنوو و HTC هدست VR مستقل از موبایل تولید می‌کند

چند روز پیش خبری در مورد اقدام گوگل در ساخت عینک VR مستقل از موبایل منتشر شد و خبرهای تکمیلی آن به رویداد Google I/O واگذار شد حالا در جریان این اجلاس همانطور که پیش‌بینی می‌شد خبرهای تازه‌ای در مورد هدست VR مستقل از موبایل ، PC‌ و کنسول گوگل منتشر شد که آن را یک عینک Daydream VR مستقل معرقی می‌کند. گوگل ایده Daydream را در Google I/O سال گذشته معرفی کرد و در ادامه سال گذشته نیز نسخه فیزیکی و واقعی آن را وارد بازار کرد حالا مثل سال گذشته صحبت از یک هدست VR جدید به میان آمده که هنوز در حد حرف بوده اما ظاهرا باید مثل سال قبل در ادامه امسال منتظر رونمایی از آن باشیم.

گوگل با لنوو و HTC هدست VR مستقل از موبایل تولید می‌کند

این بار گوگل دو شریک سخت‌افزاری شامل HTC و لنوو را در کنار خود دارد که هریک در ادامه هدست مستقل خود را براساس ایده‌ای که گوگل و کوالکام طراحی کرده‌اند به بازار ارائه خواهند کرد. Daydream VR جدید مستقل از هر دیوایس سخت‌افزاری جانبی از جمله موبایل و PC بوده و خود دارای سنسورهایی که حرکت کاربران را در فضای پیرامونی اسکن کرده و به صورت سه بعدی تفسیر می‌کنند. این فناوری را گوگل با نام WorldSense معرفی کرده و در آن حرکت کاربران در محیط واقعیت مجازی بسیار دقیق‌تر از گذشته دنبال می‌شود.

در WorldSense حرکت‌های طبیعی در شش جهت (چپ، راست، بالا،‌ پایین، پریدن و دولا شدن) به فضای سه‌بعدی منتقل می‌شود. لنوو زمان ارائه این هدست جدید را به آینده نزدیک موکول کرده اما از آغاز فعایلت توسعه‌دهنده‌گان برای ایجاد تجربه‌های جدید در این کلاس خبر داده است.

منبع 1

منبع 2

ارسال یک پاسخ