گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 XL رسما معرفی شدند

0
2813
گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 XL رسما معرفی شدند

طبق قرار قبلی همانطور که از پیش مشخص شده بود شرکت گوگل امروز از دو اسمارت‌فون جدید پیکسل 2 و پیکسل 2 XL به صورت رسمی رونمایی کرد. کمتر از 24 ساعت پیش تصویر رسمی این دو پیکسل 2 و Pixel 2 XL به بیرون رخنه کرده بود و ساعاتی پیش با معرفی رسمی این دو گوشی تقریبا هر آنچه از قبل در مورد پیکسل 2 و پیکسل 2 XL می‌دانستیم به حقیقت پیوست. با وجود رنگ مشکی بخش رویی هر دو گوشی، به خصوص مدل پیکسل 2 با حاشیه‌های بسیار بزرگ و ضخیم آن در بالا و پایین صفحه‌نمایش مدل چندان پیشرفته و مدرنی به نظر نمی‌رسد هرچند به لطف قطعات داخلی یکسان و استفاده از پیشرفته‌ترین راه‌حل پردازشی حال حاضر دنیای اندروید یعنی Snapdragon 835 از شدت امتیاز منفی پیکسل 2 به دلیل طراحی غیر به‌روز آن کاسته شده است. هر دو مدل 4 گیگ رم و 64/128 گیگابایت حافظه داخلی داشته و از کارت حافظه نیز در آنها خبری نیست. نکته دیگر اینکه در حالی که گوگل سال گذشته اپل را به خاطر حذف جک هدست مورد ملامت قرار داده بود امسال خود به این کار دست زده و هر دو این گوشی‌ها فاقد جک 3.5 میلیمتری هدست طراحی شده‌اند و اتصال سیمی هدست به آنها از طریق پورت USB Type-C با استاندارد سرعت USB 3.0 انجام می‌شود.

گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 XL رسما معرفی شدند

Pixel 2 XL همانطور که پیش از این نیز تقریبا به طور کامل مشخص شده بود طراحی مدرن‌تری دارد و تا حدودی می‌توان آن را به LG V30 نزدیک دانست هرچند در این مدل نیز با وجود صفحه‌نمایش 18:9، حاشیه‌های چندان باریکی در بالا و پایین صفحه‌نمایش وجود ندارد و مقایسه آن با مدل‌هایی چون سری S8 و Note8 سامسونگ و خود LG V30، این مدل را در شرایط بهتری قرار نمی‌دهد. برای اثبات این موضوع تنها کافی ست ارتفاع پیکسل 2 XL را با ارتفاع LG V30 با صفحه‌نمایش یک اندازه مقایسه کنیم؛ ارتفاع LG V30 برابر 151.7 میلیمتر است در حالی که پیکسل 2 ایکس ال، 6.2 میلیمتر بلندتر بوده و 157.9 میلیمتر بلندی قامت دارد. عرض گوشی نیز 1.3 میلیمتر بیشتر بوده و 0.5 میلیمتر نیز قطورتر است. این افزایش ابعاد در زمینه وزن نیز ادامه داشته و وزن 175 گرمی این گوشی نسبت به V30 تا 17 گرم سنگین‌تر است. همچون HTC U11 هر دو گوشی پیکسل 2 و پیکسل 2 XL با امکان فشرده شدن کناره‌‌ها طراحی شده‌اند که در هنگام رونمایی انجام این عمل به اجرای Google Assistant منجر می‌شد و هنوز مشخص نیست که آیا می‌توان عملگر دیگری را به این ویژگی اختصاص داد یا خیر.

گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 XL رسما معرفی شدند

صفحه‌نمایش پیکسل 2 ایکس ال یک نمونه 6 اینچی +QHD با فناوری P-OLED است و در یک پیکسل 2 با یک پنل 5 اینچی فول اچ‌دی OLED روبرو هستیم. در بخش پشتی هر دو گوشی از فلز برای قسمت پایینی و از شیشه برای نوار باریک‌تر حاوی دوربین استفاده شده است. هر دو گوشی دارای استاندارد مقاومت IP67 است که آنها را برابر نفوذ آب تا عمق 1 متری برای 30 دقیقه مقاوم می‌کند.

گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 XL رسما معرفی شدند

دوربین هر دو مدل یک نمونه 12 مگاپیکسلی با f/1.8 و سایز سنسور 1/2.6 اینچ است که به گفته گوگل توانسته‌ است در لیست سایت DxOMark به امتیاز فوق‌العاده 98 دست پیدا کند و از این بابت حتی از آیفون 8 و آیفون 8 پلاس که همین چند روز پیش به صدر این لیست راه یافته بودند نیز امتیاز بالاتری کسب می‌کند. این دوربین به گفته گوگل می‌تواند بدون نیاز به حضور دوربین دوم تصاویر پرتره را با محو کردن پس زمینه ایجاد کند که این کار را با کمک هوش‌ مصنوعی و الگوریتم‌های پیشرفته تحلیل تصویر به انجام می‌رساند. این ویژگی پیکسل 2 و پیکسل 2 XL در دوربین 8 مگاپیکسلی فاقد فوکوس خودکار جلو نیز گنجانده شده است. اتوفوکوس لیزری و لرزه‌گیر اپتیکال دست از دیگر امکانات دوربین اصلی این دو گوشی به حساب می‌آید.

گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 XL رسما معرفی شدند

باتری پیکسل 2 دارای ظرفیت 2,700mAh است در حالی که پیکسل 2 ایکس ال از باتری قوی‌تری با ظرفیت 3,520mAh بهره می‌برد. در بخش نرم‌افزاری این دو گوشی از اندروید 8 نسخه Oreo‌ استفاده شده و این دو گوشی همچنین اولین دیوایس‌هایی هستند که به ویزگی Google Lens مجهز خواهند بود. طبق این ویژگی می‌توان دوربین گوشی را به سمت سوژه‌های مختلف نشانه گرفت و بسته به سوژه، اطلاعات مفیدی را از آن کسب کرد.

گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 XL رسما معرفی شدند

گوگل پیمسل 2 XL از هم‌اینک برای پیش‌سفارش با قیمت ابتدایی 850 دلار برای نسخه 64 گیگابایت و 950 دلار برای ورژن 128 گیگابایت در دسترس قرار دارد و در طی 2 تا 3 هفته آینده به بازار ارائه می‌شود. این دو قیمت برای نسخه معمولی پیکسل 2 به ترتیب به 650 و 750  دلار می‌رسد و زمان حضور در بازار این گوشی نز 19 اکتبر (27 مهر 1396) تعیین شده است.

منبع 1

منبع 2

ارسال یک پاسخ