ویندوزفون تا 2018 نیز کمتر از 6 درصد سهم بازار دارد

0
1717
رشد دو برابر ویندوز فون تا سال 2018

گزارش موسسه معتبر IDC در مورد آمار سیستم‌عامل‌های موبایلی در طی 4 سال آینده منتشر شد. این آمار البته نمی‌تواند پایه و اساس کامل و دقیقی بر مبنای اتفاقات پیش‌بینی نشده متعدد در این صنعت باشد اما با نگاهی به آن می‌توان دورنمایی نسبتا مناسب از آنچه در سال‌های آینده بر این صنعت خواهد گذشت پیدا کرد. نکته جذاب در این آمار، با وجود رشد فراوان، سهم بازار پایین ویندوزفون است.

طبق آمار IDC در سال 2014 تعداد کل گوشی‌های اندرویدی به فروش رسیده به بیش از یک میلیارد عدد می‌رسد که این رقم سهم بازار این سیستم‌عامل را در بین دیگر پلتفرم‌های موبایلی به 82.3 درصد می‌رساند. در دیگر سو سهم iOS از این بازار با فروش 178 میلیون عددی به 13.8 درصد می‌رسد و ویندوزفون نیز با 35 میلیون عدد نزدیک به 2.7 درصد از سهم بازار اسمارت‌فون را در اختیار دارد. پیش‌بینی IDC برای چهار سال آینده در سال 2018 به کاهش سهم بازار هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS تعلق گرفته است بر این پایه در این سال اندروید با وجود تولید بیش از 1.4 میلیارد گوشی موبایل به سهم بازار 80 درصدی دست پیدا می‌کند و سهم بازار iOS نیز با وجود تولید 240 میلیون اسمارت‌دیوایس به 12.8 درصد کاهش پیدا می‌کند در دیگر سو شرایط برای ویندوزفون نسبت به رقبا با بهبود روبرو شده و این سیستم‌عامل نه‌تنها در تعداد با تولید 105 میلیون عدد گوشی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته بلکه سهم بازار آن نیز از 2.7 درصد در سال جاری به 5.6 درصد در سال 2018 می‌رسد.

رشد دو برابر ویندوز فون تا سال 2018 رشد دو برابر ویندوز فون تا سال 2018

در مورد صحت این آمار و سمت و سوی بازار با توجه به ارائه نسخه دهم ویندوز به‌صورت همزمان برای هر دو سیستم‌عامل دسک‌تاپ و موبایل باید به‌ صورت جدی شک کرد و با وجود آنکه مطمئنا ویندوزفون در چند سال آینده با رشد روبرو می‌شود اما شاید با تکیه بر حضور ویندوز 10 سرعت این رشد بسیار بالاتر از آمار IDC برآورد شود.

منبع

ارسال یک پاسخ