سه روز تا آیفون : آخرین خبرها از iPhone 7 و iPhone 7 Plus

0
3549
تصاویر و اطلاعات جدید در مورد آیفون 7

تنها سه روز دیگر تا هفتم سپتامبر و زمان معرفی iPhone 7 و iPhone 7 Plus از سوی شرکت اپل باقی ست در این فرصت با اینکه هر روزه اطلاعات تایید نشده دیگری در مورد این دو گوشی منتشر می‌شود اما این بار بالاخره از فراز این اخبار متعدد به سادگی می‌توان سیمای این دو گوشی را به روشنی ترسیم کرد. در خبرهای جدید به سایز رم هر دو گوشی و نوع دوربین‌ها و کلاک پردازنده‌ها اشاره شده است که تا پیش از این با این جزئیات در دسترس قرار نداشتند.

پیش‌بینی‌های تازه در مورد iPhone 7 و iPhone 7 Plus‌ توسط Ming-Chi Kuo تحلیلگر موسسه KGI Securities انجام شده که در آن به اطلاعات جزئی‌تری از این دو گوشی اشاره شده است. این تحلیلگر در ابتدا در مورد فرکانس‌ هسته‌‌های پردازشی حاضر در چیپ‌ست Apple A10 پرداخته و از دید وی با اینکه این هسته‌ها می‌‌توانند به فرکانس کلاک 2.4 گیگاهرتز دست یابند اما ممکن است به دلیل حرارت ایجاد شده فرکانس کمتری برای آنها در نظر گرفته شود. در زمینه حافظه رم نیز iPhone 7 به گفته این تحلیلگر روی 2 گیگابایت خواهد ماند اما RAM در iPhone 7 Plus به 3 گیگابایت می‌رسد. یکی از دلائل این افزایش حافظه رم در نسخه پلاس را باید در حضور دو دوربین در این گوشی جست‌وجو کرد که نیاز به رم بیشتری برای هندل کردن آنها وجود دارد.

اطلاعات تکمیلی در مورد آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

در زمینه دوربین، Kuo معتقد است که در آیفون 7 پلاس از دو دوربین 12 مگاپیکسلی با لنزهای متفاوت استفاده می‌شود؛ یکی از این دوربین‌‌ها دارای پیکسل‌های بزرگ‌تری بوده و به یک لنز واید 6 قطعه‌ای و لرزه‌گیر اپتیکال دست مجهز است در حالی که دوربین دوم از یک لنز 5 قطعه‌ای طویل‌تر بهره می‌برد. تک دوربین حاضر در iPhone 7 معمولی نیز به گفته این تحلیلگر 12 مگاپیکسل است.

اطلاعات تکمیلی در مورد آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

در مورد حافظه همانطور که قبلا هم گفته شده باید منتظر سه نسخه 32، 128 و 256 گیگابایتی باشیم که از لحاظ قیمتی تفاوت خاصی با قیمت فعلی آیفون نخواهند داشت. در زمینه رنگ اما با حذف رنگ خاکستری (Space gray) و افزوده شدن دو طیف مشکی (Piano black و Dark black) همراه با سه رنگ پیشین (نقره‌ای، طلایی و رز-گلد) تعداد رنگ‌های این دو آیفون به 5 رنگ مختلف می‌رسد.

اطلاعات تکمیلی در مورد آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

با حذف جک 3.5 میلیمتری هدست، اتصال EarPod از طریق پورت اتصالات سیمی Lightning انجام شده و همراه هر دو گوشی، تبدیل Lightning به پورت 3.5 میلیمتری برای استفاده از هدست‌های معمول نیز ارائه می‌شود.

در زمینه دکمه Home نیز همانطور که پیش از این نیز بسیار به این نکته اشاره شده، ساختار مکانیکی فشاری به یک دکمه حساس به فشار تبدیل شده و مشکلاتی که در نسل‌های قدیمی‌تر آیفون با از کار افتادن دکمه Home‌ ایجاد می‌شد اینک به طور کامل به دست فراموشی سپرده می‌شود.

iPhone 7 با دارا بودن استاندارد مقاومت IPx7 به راحتی از افتادن در آب به عمق 1 متر برای 30 دقیقه جان سالم به در می‌برد و گرد و خاک و آلودگی نیز راهی به درون آن ندارد. در این میزان حسگر نزدیکی یا Proximity Sensor از فناوری LED به یک نمونه مبتنی بر لیزر تغییر حالت خواهد داد.

منبع

ارسال یک پاسخ