Q2 2015: سامسونگ در صدر واردکننده‌گان به بازار

0
1398
سامسونگ در صدر ارسال کننده گان اسمارت فون در سرتاسر دنیا

در جمع شرکت‌های بزرگ تولیدکننده اسمارت‌فون دو نام را باید از سایرین جدا ساخت، اپل و سامسونگ همواره در صدر دیگر شرکت‌ها در زمینه ورود کالا به بازار، فروش و البته سود هستند. در تازه‌ترین رده‌بندی منتشر شده در زمینه میزان اسمارت‌فون وارد شده به بازار (Shipping) سامسونگ با اختلاف نسبت به رقبا در صدر قرار دارد و اپل نیز پس از آن دیده می‌شود.

ذکر این نکته از همین ابتدا ضروری به نظر می‌رسد که ورود کالا به بازار یا Shipping تفاوت عمده با میزان دیوایس به فروش رسیده داشته و ممکن است بخش بزرگی از دیوایس‌های وارد شده به بازار هیچگاه به فروش نرسند اما این آمار معمولا طبق پیش‌بینی شرکت سازنده از میزان فروش خود و استقبال بازار تعیین شده و توجه به آنها می‌تواند نکات فراوانی را به نمایش بگذارد. در تازه‌ترین آمار در این زمینه که توسط TrendForce تهیه شده است برترین شرکت‌های تولید‌کننده اسمارت‌فون در سه ماهه دوم 2015 به نمایش گذاشته شده و در طی ان همانطور که اشاره شد سامسونگ در صدر دیگر شرکت‌ها دیده می‌شود. سامسونگ در این بازه زمانی نزدیک به 26.8 درصد از بازار اسمارت‌فون را به خود اختصاص داده که نسبت به سه ماهه اول سال 2015 تفاوتی را نشان نمی‌دهد.

برترین سازندگان اسمارت فون در q2 2015 از لحاظ ورود کالا به بازار

بخش بزرگی از موفقیت سامسونگ در این دوره زمانی به حضور دو گوشی S6 و S6 Edge تعلق دارد. پس از این شرکت اپل قرار گرفته که با اندکی کاهش نسبت به سه ماهه اول سال 2015 نزدیک به 14.3 درصد از بازار اسمارت‌فون را در اختیار دارد. هواوی در جایگاه سوم با ارتقا 0.7 درصدی نسبت به سه ماهه اول نزدیک به 7.6 درصد از بازار را در اختیار دارد و جایگاه چهارم و پنجم این لیست نیز نسبت به سه ماهه قبل به ترتیب به شائومی و ال‌جی رسیده است امری که در سه ماهه پیشین کاملا برعکس رخ داده بود. البته اختلاف مابین این دو بسیار اندک است و سهم بازار هر دو با رشد روبرو شده اما سهم شائومی در این میان از رقیب کره‌ای خود بالاتر بوده است.

برترین سازندگان اسمارت فون در q2 2015 از لحاظ ورود کالا به بازار

در حدول بعدی TrendForce به مقایسه برترین شرکت‌های مادر (OEM) چینی در بازار داخلی این کشور پرداخته شده که طبیعتا جایگاه‌های اول و دوم به هواوی و شائومی تعلق دارد. لنوو، TCL و Oppo دیگر حاضران این لیست را تشکیل می‌دهند. در این لیست TCL تنها شرکتی ست که با افزایش سهم بازار روبرو شده و با حضور هر روزه برندهای چینی جدید هر چهار برند اصلی این بازار با افت نسبت به سه ماهه اول 2015 روبرو شده‌اند.

منبع

ارسال یک پاسخ