آمازون Fire HD 10 با USB-C‌ و قیمت 150 دلاری

0
1521
آمازون Fire HD 10 با USB-C‌ و قیمت 150 دلاری

بزرگ‌ترین عضو خانواده تبلت‌های آمازون امروز آپدیت شده و آمازون Fire HD 10 با ظاهری مشابه گذشته با همان صفحه‌نمایش 10.1 اینچی اما با اجزای داخلی تغییر یافته و از همه مهم‌تر پورت USB-C ارائه شده است. این تبلت به گفته شرکت سازنده دارای پردازنده سریع‌تری بوده و در زمینه باتری نیز شرایط بهتری را نسبت به گذشته ارائه می کند. میزان افزایش سرعت پردازش در آمازون Fire HD 10 به گفته این شرکت، 30 درصد است و در مصرف باتری نیز با  20 درصد بهبود روبرو می‌شویم. در زمینه اتصال وای‌فای نیز با ارتقاء روبرو می‌شویم و درگاه MicroSD نیز به جای 200 گیگابایت پیشین حالا، از کارت‌هایی با حداکثر ظرفیت 512 گیگابایتی پشتیبانی می‌کند.

در زمینه درگاه USB-C این نخستین باری‌ست که آمازون از این درگاه برای تبلت‌های خود استفاده می‌کند که راحتی بیشتری را برای کاربران در همگام اتصال به کامپیوتر یا شارژر فراهم کرده و جلوه مدرن‌تری را نیز به این خانواده می‌بخشد. آمازون Fire HD 10 همچنین از طریق این درگاه، سرعت شارژ بالاتری را نیز تجربه خواهد کرد. همه تغییرات این تبلت البته به اجزای داخلی آن مربوط نمی‌شود و در زمینه ظاهری نیز حداقل در رابطه با رنگ انتخاب‌های تازه‌ای پیش روی کاربران قرار می گیرد که جدا از رنگ مشکی پیش‌فرض، شامل رنگ‌های جدید آبی، قرمز و سفید می‌شوند.

در بخش نرم‌افزاری، اتفاق خاصی در این تبلت رخ نداده و در اینجا نیز از همان ورژن اندروید کاستومایز شدن این شرکت که در دیگر تبلت‌های آمازون نیز دیده می‌شود استفاده شده و شاید تنها تغییر در این میان، معرفی یک حالت تصویر در تصویر جدید است که امکان مشاهده ویدئو در حین انجام کارهای دیگر را فراهم می‌آورد. این قابلیت البته در حال حاضر تنها در برخی اپلیکیشن‌ها (از جمله Prime Video خود آمازون و نت‌فلیس) در دسترس قرار دارد اما در آینده احتمالا به این لیست افزوده می‌شود.

آمازون Fire HD 10 با USB-C‌ و قیمت 150 دلاری

از این تبلت همچنان نسخه مخصوص کودکان که Fire HD 10 Kids Edition خوانده می‌شود نیز در دسترس قرار دارد. خوشبختانه قیمت آمازون Fire HD 10 تغییری نکرده و هنوز با قیمت 150 دلار برای نسخه عادی و 200 دلار برای کودکان ارائه می‌شود. زمان حضور در بازار این تبلت، 30 اکتبر (8 آبان) اعلام شده است. آمازون اردیبهشت ماه امسال نیز Fire 7 و Fire 7 Kids جدید را معرفی کرده بود.

منبع

ارسال یک پاسخ