آگهی شغلی اپل؛ ادامه تلاش برای استقلال در تولید گرافیک

0
2335
آگهی شغلی اپل؛ ادامه تلاش برای استقلال در تولید گرافیک

چند روز پیش با شما در مورد احتمال پایان یافتن همکاری اپل با Imagination Technologies برای توسعه چیپ‌های گرافیکی پروسسورهای اپل و تلاش این شرکت برای حضور مستقل در این بازار سخن گفتیم. در آن گزارش تصریح شده بود که احتمالا اپل در طی دو سال آینده اپل از پروسه دریافت مجوز برای استفاده از تولیدات Imagination Technologies خارج می‌شود و خود گرافیک چیپ‌ست‌های این شرکت را تولید می‌کند. این تلاش اپل برای خروج از این اتحاد به تازگی در آگهی شغلی این شرکت برای جذب افراد شاغل در شرکت Imagination نیز خود را نشان داده است.

شرکت انگلیسی Imagination Technologies ضمن واکنش نشان دادن به این خبر و ابزار امیدواری برای تولید اینگونه قطعات در درون اپل به این نکته تصریح کرده که شرایط فعلی برای اپل در طراحی و ساخت یک معماری GPU کاملا جدید بدون نقص کردن حقوق ثبت اختراع Imagination “به شدت چالش‌برانگیز” بوده و از همین رو این شرکت اظهارات اپل را نمی‌پذیرد.

آگهی شغلی اپل؛ ادامه تلاش برای استقلال در تولید گرافیک

اپل اما ظاهرا در این تصمیم خود کاملا مصمم بوده و در چندین آگهی شغلی در مرکز طراحی بریتانیا به دنیال جذب افراد مستعد به خصوص کارمندان Imagination است. اپل در این مسیر چندان نیز ناموفق نبوده به طوری که تا به امروز به گزارش Telegraph موفق شده تا 25 کارمند سابق این شرکت را در مجموعه خود قرار دهد از جمله این کارمندان می‌توان به John Metcalfe مدیر عملیات (COO) شرکت Imagination اشاره کرد. با نگاهی به خبرهای منتشر شده و چندین آگهی شغلی اپل می‌توان تصور کرد که در طی نزدیک به دو سال آینده گرافیک‌های حاضر در محصولاتی همانند آیفون و آی‌پد تغییر کرده و سخت‌افزارهای تولیدی اپل درون آنها قرار بگیرد. البته Imagination نیز قصد خالی کردن میدان را به این سادگی ندارد و به گفته منابع خبری در پی رسیدن به یک توافق جدید تجاری با اپل برای حل مشکلات با این شرکت است.

منبع

ارسال یک پاسخ