این آیفون X ایسوس است: معرفی سری Zenfone 5

1
3301
این آیفون X ایسوس است: معرفی سری Zenfone 5

آیفون X اپل با اینکه در ابتدا با انتقاد دیگر شرکت‌ها روبرو شد و برخی notch یا بریدگی بالای صفحه‌نمایش آن را دستمایه تفریح کرده و برخی از بی‌مصرف بودن قابلیت Face ID یا انیموجی آن سخن می‌گفتند حالا به عنوان الگوئی برای سازندگان موبایل برای ساخت گوشی‌های جدید تبدیل شده و نه‌تنها شرکتی مثل سامسونگ چند روز پیش در گلکسی S9 و S9 پلاس چیزی مشابه Animoji اپل را ارائه کرد بلکه حالا شرکت‌های کوچک‌تز نیز به تکاپوی پیوستن به این ماجرا افتاده‌اند. ایسوس صبح امروز از سه گوشی جدید خانواده Zenfone 5 رونمائی کرد که دو مدل از آنها یعنی Zenfone 5 و Zenfone 5z به طرز بی‌رحمانه و شاید بگوئیم وقیحانه‌ای به آیفون X شباهت دارند. این شباهت از صفحه‌نمایش تمام صفحه‌ای که در بالای آن یک بریده‌گی یا notch دیده می‌شود شروع شده به دو قسمت شیشه‌ای در پشت و روی دستگاه ادامه پیدا می‌کند و در شکل ظاهری دوربین‌های دوگانه بخش پشتی پایان می‌یاد. البته این همه ماجرای شباهت این دو گوشی نیست و در بخش نرم‌افزاری نیز با یک شباهت انکارناپدیر دیگر روبرو می‌شویم.

این آیفون X ایسوس است: معرفی سری Zenfone 5

صفحه‌‌نمایش 6.2 اینچی این گوشی با وضوح 1080×2246 پیکسل از نسبت تصویر جدید 19:9 بهره می‌برد و ایسوس ادعا می‌کند که nothch یا بریدگی بالای صفحه‌نمایش آن 20 درصد کوچک‌تر از نمونه حاضر در آیفون X است. البته باید به این نکته توجه کرد که حضور این بریدگی در مرحله اول خود یک نقص در طراحی محسوب می‌شود و معلوم نیست که چرا یک شرکت باید از حضور این نقص و کوچک‌تر بودن آن نسبت به مدل اصلی به عنوان یک نکته مثبت یاد کند. این صفحه‌نمایش البته برخلاف آیفون X از نوع OLED نیست و با فناوری ارزان‌تر LCD ساخته شده است. در پشت گوشی دو دوربین وجود دارد که یکی 16 مگاپیکسلی با سنسور سونی IMX363، ابعاد سنسور 1/2.55 اینچ و دیافراگم f/1.8 است که روی کاغذ با کیفیت به نظر می‌رسد این دوربین می‌تواند با وضوح 4K‌ فیلم‌برداری کند اما از OIS در آن خبری نیست. ایسوس در اقدامی جالب تصمیم گرفته تا وضوح دوربین دوم گوشی‌های سری Zenfone 5 را اعلام نکند و این موضوع نه‌تنها در این دو گوشی دیده می‌شود بلکه در مورد زن‌فون 5 لایت که با دو دوربین در پشت و دو دوربین در جلو نیز اجرا شده است. این دوربین دوم میدان دیدن 120 درجه‌ای دارد و نمائی واید را در غیبت فوکوس خودکار ارائه می‌کند. دوربین سلفی دستگاه نیز یک نمونه 8 مگاپیکسلی f/2.0 است.

این آیفون X ایسوس است: معرفی سری Zenfone 5

پردازش در Zenfone 5 عادی با Snapdragon 636 انجام می‌شود که یک پروسسور 14 نانومتری رده میانی رو به پائین است. رم دستگاه 4 یا 6 گیگابایت و حافظه داخلی آن 64 گیگابایتی از نوع eMMC است. در مقابل Zenfone 5z از پروسسور Snapdragon 845 با 6 یا 8 گیگابایت رم و حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایتی از نوع UFS 2.1 استفاده می‌کند. این اختلاف باعث تغییر در سرعت LTE دو گوشی نیز شده که است در مدل 5 برابر 800Mbps و در مدل 5z حداکثر برابر 1.2Gbps است. باتری این دو مدل 3.300mAh ظرفیت دارد و با اینکه هر دو از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند اما فقط همراه مدل 5z یک شارژر سریع 18 واتی ارائه می‌شود.

این آیفون X ایسوس است: معرفی سری Zenfone 5

یکی از ویژگی‌های سری Zenfone 5 که بار دیگر شباهت رخ به رخ این سری با آیفون X را یادآور می‌شود قابلیتی تحت عنوان ZeniMoji است که همچون انیموجی‌های اپل و البته در سطحی ساده‌تر (بیشتر مشابه AR Emojiهای سامسونگ) حرکات صورت کاربر را به آواتارهای متحرک منتقل می‌کند.

این آیفون X ایسوس است: معرفی سری Zenfone 5

ایسوس قرار است این دو گوشی را در دو رنگ آبی تیره و نقره‌ای عرضه کند و در حال حاضر Zenfone 5 بدون قیمت بوده و Zenfone 5z از قیمت پایه‌ای نزدیک به 500 دلار برخوردار است.

منبع

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ