این هفته در کنفرانس سامسونگ منتظر بیکسبی 2 باشید

0
2373
این هفته در کنفرانس سامسونگ منتظر بیکسبی 2 باشید

همین چهارشنبه 18 اکتبر (26 مهر 1396) در جریان کنفرانسه توسعه‌دهنده‌گان نرم‌افزاری سامسونگ در شهر سان‌فرانسیسکو، از نسخه جدید دستیار صوتی این شرکت موسوم به بیکسبی 2 رونمایی می‌شود. نسل اول دستیاز صوتی بیکسبی نخستین بار در جریان رونمایی از گلکسی S8 و گلکسی +S8 در فروردین ماه به معرض نمایش گذاشته شد و این بار سامسونگ قصد دارد با معرفی بیکسبی 2 نه تنها از این محصول هوشمند در تولیدات دیگری شرکت‌ها استفاده کند بلکه نیم نگاهی نیز به حضور بیکسبی در دیوایس‌های غیر موبایلی نیز دارد.

بیکسبی برخلاف انتظار سامسونگ، در نخستین ماه‌های تولد آن، چندان توسط کاربران به گرمی پذیرفته نشده و بسیاری از کاربران حتی به فکر تعویض کاربری دکمه بیکسبی افتادند، امکانی که البته توسط سامسونگ مسدود شد. حاصل نشدن نتیجه دلخواه از پروژه بیکسبی سامسونگ را بر آن داشت تا فرد مسئول در این پروژه را در طیچند روز گذشته تغییر دهد و اینک با معرفی بیکسبی 2 در چند روز آینده قصد دارد تا خون تازه‌ای را در رگ‌های این پروژه تزریق کند.

این هفته در کنفرانس سامسونگ منتظر بیکسبی 2 باشید

اولین حوزه‌ای که بیکسبی می‌تواند در دیوایس‌های غیر موبایلی خود را نشان دهد در بخش اسپیکرهای هوشمند است که با اینکه سامسونگ در ابتدا تمایل چندانی به حضور در آن از خود نشان نمی‌داد، در ادامه خبرهایی از فعالیت این برند در این دسته نیز به گوش رسید. نکته با اهمیت دیگر برای سامسونگ، امکان بکارگیری بیکسبی به عنوان یک آپشن در محصولات دیگر شرکت‌ها است نظیر اتفاقی که برای آمازون آلکسا و حضور آن در HTC U11 و Huawei Mate 9 رخ داده است.

Koh Dong-jin مسئول بخش موبایل سامسونگ می‌گوید که این شرکت تمامی مشکلاتی که در کارکرد نسل اول بیکسبی وجود داشت را در بیکسبی 2 خواهند پوشاند و پروژه ناتمام نسل اول را در نسل دوم تکمیل خواهد کرد. وی همچنین به همکاری توسعه‌دهنده‌گان برای پیشرفته Bixby 2.0 اشاره می‌کند و علت حضور نداشتن آنها در نسل اول این رابط هوشمند را کمبود زمان عنوان می‌نماید.

منبع

ارسال یک پاسخ