Instant Tethering برای پیکسل‌ها و نکسوس‌ها

0
2678
Instant Tethering در اختیار پیکسل و نکسوس‌ها قرار گرفت

Instant Tethering قابلیتی ست که چندی پیش از طرف گوگل ارائه شد؛ با قابلیت Instant Tethering پس از آنکه تنظیمات مورد نیاز این ویژگی از قبل انجام پذیرفت در صورتی که مثلا تبلت شما در حال استفاده از وای‌فای خانگی است و ناگهان به هر دلیلی این اتصال قطع شود در این حالت بدون هیچ تنظیم خاصی تبلت می‌تواند بلافاصله و به سرعت به اینترنت دیتای موبایل‌تان متصل شود. این کانکشن به سرعت و بی واسطه بوده و دیگر نیازی به روشن کردن صفحه‌نمایش موبایل، فعال کردن دیتای آن، روشن کردن گزینه Tethering و در نهایت یافتن و کلیک کردن روی شبکه وای‌فای اینجاد شده توسط موبایل روی تبلت نیست و همه چیز در چند ثانیه به سرعت رخ می‌دهد.

Instant Tethering بر پایه بلوتوث بوده و برای استفاده از آن نیاز به فعال بودن یک اکانت گوگل روی هر دو دیوایس است. کاربر پس از قطع اتصال اول روی دیوایسی که پیش از این به شبکه دیگری وصل بوده، برای متصل شدن به اینترنت موبایل دیوایس بعدی تنها نیاز است که یک دکمه را tap کند. سایت رسمی گوگل لیست دیوایس‌های اصطلاحا هاست یا پذیرنده که می‌توانند اینترنت خود را با دیوایس دیگر به اشتراک بگذارند را در دسترس قرار داده که طبیعتا شامل آخرین نکسوس‌ها یعنی نکسوس 6، نکسوس 5X، نکسوس 6P همراه با دو مدل پیکسل و پیکسل XL به شرط اجرای آخرین نسخه اندروید یعنی 7.1.1 می‌شود. دیوایس‌های پذیرنده‌ای که می‌توانند از این ویزگی بهره بگیرند نیز شامل پیکسل و پیکسل XL، نکسوس 6، نکسوس 6P همراه با پیکسل C و نکسوس 9 با اندروید 6 و بالاتر می‌شوند.

Instant Tethering در اختیار پیکسل و نکسوس‌ها قرار گرفت

برای استفاده از این ویزگی در دیوایس میزبان باید پس از رفتن به بخش Google در تنظیمات این بخش یکی از دو گزینه “Provide data connection” (برای عملکرد به عنوان میزبان) یا “Get data connection” (برای عملکرد به عنوان دریافت‌کننده اتصال) را انتخاب کرد.

منبع

ارسال یک پاسخ