چگونه اپل واچ را به watchOS 2 ارتقا بدهیم

0
4509
چگونگی نصب watchos 2 روی اپل واچ

همزمان با معرفی نسل جدید آیفون‌های اپل موسوم به 6S و 6S Plus سیستم‌عامل ساعت هوشمند این شرکت موسوم به Apple Watch نیز به نسخه بالاتر ارتقا یافت و اینک کاربران این ساعت‌ها می‌توانند دستگاه خود را به watchOS 2 ارتقا دهند. این ارتقا که از چند روز پیش در دسترس قرار گرفته بسیاری از تغییرات کوچک و بزرگ را با خود به همراه داشته است.

از جمله موارد جدید در watchOS 2 باید به طیف جدید واچ‌فیس‌ها یا ظاهر ساعتی دستگاه اشاره کرد که تصاویری متناسب با ساعت روز را از شهرهای مشهور دنیا در صفحه اصلی به نمایش می‌‌گذارد. قابلیت complication برای به نمایش گذاشتن اطلاعات از اپلیکیشن‌های غیر اپلی دیگر نکته جدید تغییر یافته در این بخش است که امکان دسترسی به اطلاعات برنامه‌های جانبی را درست روی صفحه واچ‌فیس فراهم می‌کند. امکان حرکت روی تقویم در این حالت برای مشاهده قرار ملاقات‌های قبلی و بعدی توسط Digital Crown (چرخ تنظیم ساعت)  از دیگر نکات جالب توجه در این بخش است. اما بدون شک با گذر از این موارد جالب‌ترین نکته تغییر کرده در watchOS 2 به امکان اجرای برنامه‌های اختصاصی برای این سیستم‌عامل تعلق دارد؛ برنامه‌هایی که دیگر برای اجرا شدن نیازی به آیفون نداشته و خود مستقلا در صفحه‌ ساعت به نمایش در می‌آیند.

چگونگی نصب watchos 2 روی اپل واچ

در صورتی که هنوز اقدام به نصب watchOS 2 روی اپل واچ خود نکرده‌اید با ما در ادامه برای انجام این کار همراه شوید.

چگونگی نصب watchos 2 روی اپل واچ

پله اول در این قسمت ارتقا سیستم‌عامل iDevice خود (آیفون یا آیپد) به iOS 9 است این پله با اینکه نسبتا عجیب به نظر می‌رسد اما برای نصب watchOS 2 روی ساعت کاملا ضروری ست چرا که در غیر اینصورت اپل واچ شما نسخه 1.01 را آخرین و جددیترین ورژن تشخیص می‌دهد. پس از آنکه از نصب این نسخه از سیستم‌عامل با مراجعه به قسمت about در بخش General از منوی Setting اطمینان حاصل کردید نوبت به مراجعه به اپلیکیشن Apple Watch در آیفون است. در این برنامه به سراغ بخش General و سپس Software Update رفته و Download and Install را انتخاب می‌کنیم. نکته قابل توجه در این قسمت این است که می‌توان آپدیت watchOS 2 را که 512 مگابایت است را تنها دانلود کرده و سپس هر زمان دلخواه اقدام به نصب آن روی Apple Watch کرد.

چگونگی نصب watchos 2 روی اپل واچ

پس از دانلود آپدیت تنها مرحله باقی مانده متصل کردن کابل شارژر به اپل واچ و قرار دادن آن در محدوده آیفون است. در نهایت پس از تایید پروسه آپدیت روی خود ساعت، آپدیت شدن Apple Watch آغاز می‌شود و در این میان ساعت چندین بار ریست می‌شود. چند دقیقه بعد ساعت شما به نسخه جدید آپدیت شده است.

ارسال یک پاسخ