استارت‌آپ‌های سلامت در یازدهمین دوره شتابدهی مرکز سامسونگ-امیرکبیر

0
1371
استارت‌آپ‌های سلامت در یازدهمین دوره شتابدهی مرکز سامسونگ-امیرکبیر

یازدهمین دوره شتابدهی مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر با رویکرد حمایت ویژه از استارت‌‌آپ‌های بخش سلامت دیجیتال برگزار می‌شود. اهمیت و حساسیت موضوع سلامت در روزهای همه‌گیری بیماری و همینطور موفقیت استارت‌آپ‌های سلامت دوره‌های گذشته، مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر را بر آن داشت تا این دوره از شتابدهی را به شناسایی و رشد ایده‌ها و راهکارهای نوآورانه حوزه سلامت دیجیتال اختصاص دهد. انتخاب این رویکرد، متمرکز بر نگاهی عمیق به چالش‌های فراگیر حوزه‌ سلامت در شرایط کنونی و پیشرفت چند برابری استارت‌‌آپ‌های حوزه سلامت بوده است.

براین اساس صاحبان ایده می‌توانند در چهار محور مشاوره و مراقبت پزشکی از راه دور، پیگیری بیماران و مدیریت بیماری، آموزش سلامت و مراقبت های فردی و سبک زندگی سالم و کاهش هزینه‌های سیستم سلامت راهکارهای خود را به یازدهمین دوره شتابدهی مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر ارائه کنند.

استارت‌آپ‌های سلامت در یازدهمین دوره شتابدهی مرکز سامسونگ-امیرکبیر

مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر که سال 96 و با همکاری دوجانبه شرکت سامسونگ الکترونیکس و معاونت پژوهشی دانشگاه امیرکبیر تهران افتتاح شد، در سال‌های گذشته و طی ۱۰ دوره بیش از ۶۰ استارت‌آپ را در مراحل سه‌گانه اعتبارسنجی ایده، توسعه محصول و جذب سرمایه، پشتیبانی و حمایت کرده است.

استارت‌آپ‌هایی همچون بهزی (سامانه آموزش، پیگیری و پایش بیمار)، سیناپس(دستیار هوشمند پزشکان)، شفاجو (ارائه خدمات آنلاین پزشکی و سلامت)، جینودیپ (متد غربالگری تشخیص سرطان)، زوپ (سامانه ارتباط ویدئویی آنلاین پزشک و بیمار) و سیمیآروم (ارائه خدمات یکپارچه آنلاین در حوزه سلامت روان)، از جمله تیم‌های موفق در حوزه سلامت هستند که مراحل رشد و توسعه خود را در مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر پشت سر گذاشته‌‌اند.

دستاوردهای ملموس و اثرات اجتماعی مطلوب در سلامت افراد جامعه و ارتقا سیستم بهداشت و درمان کشور از جمله دلایلی است که راهکارآفرینان را به انتخاب حوزه سلامت دیجیتال ترغیب کرده است.

اکنون و در زمان همه‌گیری بیماری نیز ورود به حوزه سلامت دیجیتال، اهمیت و ارزشی چند برابری پیدا کرده است. کاهش بار مسئولیت کادر درمان و تقلیل استرس مراجعات حضوری بیماران به مراکز درمانی، از فرصت‌های ناب حوزه سلامت دیجیتال است که می‌تواند راهکارهای نوآورانه‌ای را خلق کند و به کمک پزشکان و بیماران بیاید. ایده‌هایی برای بهبود خدمات سلامت، خلق شیوه‌هایی نوین در سبک زندگی نیز در این رویکرد پیش‌بینی شده است.

تیم‌های جذب شده در مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر از خدماتی همچون فضای کاری اشتراکی، حمایت مالی و تجهیزاتی، مشاوره و آموزش، معرفی به سرمایه‌گذاران معتبر و… برخوردار می‌شوند. تمامی مراحل حمایت مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر از ایده‌ها و تیم‌های انتخابی رایگان بوده و در نهایت نیز این شرکت سهمی در مالکیت استارت‌آپ‌های مورد حمایت خود نخواهد داشت. این حمایت‌ها در قالب بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی سامسونگ در مقام یک شهروند حامی جامعه محل فعالیت این شرکت، انجام خواهد شد.

تاکنون 10 دوره شتابدهی برای تیم های نوآور و راهکارآفرین در مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر برگزار شده و ضریب موفقیت مرکز به عدد قابل توجه بیش از ۴۰ درصد رسیده است. یازدهمین دوره پذیرش تیم‌های استارت‌آپی مرکز با شعار «سکوی پرشتاب سلامت» آغاز شده است و تیم‌ها تا اوایل آذر ماه می‌توانند ایده‌های خود را در حوزه سلامت دیجیتال ارسال کنند. طرح‌های ارسالی در آذر ماه داوری می‌شود و مراحل شتابدهی دوره یازدهم در دی‌ ماه ۹۹ آغاز به کار می‌کند.

اگر برای داشتن جامعه‌ای‌ سالم و بهبود سلامتی افراد ایده‌های نوآورانه‌ای دارید، راهکارهای استارت‌آپی خود را به مرکز فناوری سامسونگ‌-امیرکبیر ارسال کنید. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال ایده‌ها می‌توانند به صفحه اختصاصی دوره یازدهم شتابدهی در وبسایت مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر به نشانی http://samsung-aut-tech.com/cycle11  مراجعه کنند.

ارسال یک پاسخ