اسپورت اسمارت واچ 2 دستاورد 150 دلاری شیائومی

0
2613
اسپورت اسمارت واچ 2 دستاورد 150 دلاری شیائومی

نام شرکت Huami ممکن است برای شما چندان آشنا نباشد اما وقتی پای شائومی به میان بیاید قضیه کاملا فرق می‌کند؛ این شرکت در حقیقت یکی از زیر مجموعه‌های شائومی به حساب آمده و چندی ست با برند Amazfit در حال تولید ساعت هوشمند و پوشیدنی مشغول است. این شرکت امروز دو ساعت هوشمند به نام‌های اسپورت اسمارت واچ 2 و واچ 2S را رونمایی کرده که مثل Amazfit PACE سال گذشته دارای امکان ارتباطی GPS بوده و از قیمت بسیار معقول و رقابتی برخوردارند. از همین ابتدا باید بدانید که Amazfit Sports Smartwatch 2 و Amazfit Watch 2S دارای سیستم‌عامل اندروید ور یا تایزن نبوده و یک پلتفرم داخلی و هوشمند مخصوص به خود دارند که شاید این نکته تنها نکته منفی در مورد آنها باشد. از این مورد که بگذریم تقریبا هر آنچه از یک ساعت هوشمند پیشرفته انتظا داریم در این مجموعه دیده شده و حتی در برخی موارد از بعضی ساعت‌های پیشرفته و گران‌قیمت‌تر نیز امکانات بیشتری در این دو ساعت دیده می‌شود.

اسپورت اسمارت واچ 2 دستاورد 150 دلاری شیائومی

 

مدل پایه اسپورت اسمارت واچ 2 به گفته شرکت سازنده از جنس پلی‌کربنات (نوعی پلاستیک) مستحکم شده توسط فیبر کربن ساخته شده و قاب پیرامونی ساعت نیز دارای جنس سرامیکی است. جنس دکمه‌های کنترلی از فولاد ضد زنگ 316L بوده و یک شیشه کریستال سافایر با لبه‌های گرد 2.5D روی آن صفحه‌نمایش آن دیده می‌شود. امکانات برتر این ساعت فقط در بخش خارجی آن خلاصه نشده و در داخل نیز با مجموعه راضی‌کننده ای روبرو هستیم؛ صفحه‌نمایش دستگاه 1.34 اینچی با وضوح 320×320 پیکسل بوده که در توصیف آن به مصرف پائین انرژی اشاره شده است. پردازش در این مدل با یک پروسسور 2 هسته 1.2 گیگاهرتزی انجام شده و 512 مگابایت رم و 4 گیگابایت حافظه داخلی دارد که از این آخری چیزی نزدیک به 2 گیگابایت آن در اختیار کاربران است. باتری دستگاه 280 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد که طبق ادعادی Humai می‌تواند بدون GPS تا 5 روز و در شدیدترین حالت تا 35 ساعت توان مورد نیاز ساعت را تأمین کند.

اسپورت اسمارت واچ 2 دستاورد 150 دلاری شیائومی

در زمینه سنسور و حسگرها نیز این ساعت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد چرا که به جز سنسور معمول ضربان قلب (PPG)، سنسورهای سه‌گانه ژیروسکوپ، شتاب‌سنچ و قطب‌نمای مغناطیسی، فشار‌سنجی، تشخیص نور محیط و سنسور GPS مصرف پائین 28 نانومتری سونی نیز در آن حضور دارد. این ساعت می‌تواند در مجموع 11 فعالیت ورزشی مختلف را دنبال کند و با تکیه بر نفوذناپدیر باقی ماندن آن در فشار 5 اتمسر (ضد آب تا عمق 50 متری) می‌‌توان از آن برای track کردن ورزش‌های آبی نیز سود جست. اسپورت اسمارت واچ 2 حتی از این نیز پا را فراتر گذاشته و برخی گزینه‌های حرفه‌ای‌تر مثل اکسیژن دریافت (VO2 max)، تأثیرات تمرینی (TE)، فشار ورزشی (TD) و زمان ریکاوری را نیز محاسبه می‌کند.

اسپورت اسمارت واچ 2 دستاورد 150 دلاری شیائومی اسپورت اسمارت واچ 2 دستاورد 150 دلاری شیائومی

اگر به دنبال یافتن تفاوت مابین دو نسخه اسپورت اسمارت واچ 2 هستید باید بدانید که تنها تفاوت آنها ظاهرا در بند آنها نهفته است جایی‌که نسخه Premium دارای یک بند اسپورت و یک بند چرمی 22 میلی‌متری است. نسخه معمول Huami AMAZFIT 2 از امروز با قیمت 999 یوان چین (نزدیک به 150 دلار آمریکا) برای پیش‌سفارش در دسترس قرار دارد و ارائه آن به بازار نیز به 31 دسامبر (10 دی ماه 1396) موکول شده است. نسخه پریمیوم در 9 ژانویه (19 دی‌ ماه 1396) ارائه می‌شود که در ابتدا 1,499 یوان (معادل 226 دلار) قیمت دارد اما قیمت آن می‌تواند تا 200 دلار نیز پائین بیاید. اگر به فکر خرید این دو دیوایس هستید بهتر است بدانید که هنوز این دو تنها در چین ارائه شده‌اند و تا ترجمه رابط کاربری و ارائه آنها در بازارهای جهانی مدتی به طول می‌انجامد.

منبع

ارسال یک پاسخ