افت بازار موبایل چین در سال 2017 برای اولین بار

0
2786
افت بازار موبایل چین در سال 2017 برای اولین بار

اگر هر سال بازار موبایل چین شکوفاتر از سال قبل بود، سالی که گذشت این ماجرا دیگر مصداق نداشت. سال 2017 برخلاف همه سال‌های قبل بازار موبایل چین نه‌تنها شاهد رشد در زمینه میزان عرضه و یا اصطلاحا shipment نبود بلکه تعداد گوشی‌های عرضه شده به این بازار حداقل طبق جدیدترین گزارش موسسه تحقیقاتی Canalys تا 4 درصد نسبت به سال قبل کاهش پیدا کرد؛ طبق اطلاعات این موسسه، در سال 2017 نزدیک به 459 میلیون گوشی هوشمند به بازار موبایل چین عرضه که 4 درصد کمتر از سال 2016 است و این اولین باری ست که در چین شاهد وقوع چنین پدیده‌ای هستیم. این داستان به ویژه در سه‌ماهه پایانی سال 2017 یعنی حد فاصل ماه اکتبر تا دسامبر 2017 حتی با شدت بیشتری دنبال شد و تنها 113 میلیون گوشی در این بازار عرضه شد که 14 درصد نسبت به سه‌ماهه چهارم سال 2016 کاهش داشت.

افت بازار موبایل چین در سال 2017 برای اولین بار

هواوی در این بازار همچنین با عرضه بیش از 24 میلیون گوشی در سه‌ماهه چهارم در صدر قرار دارد که 9 درصد افزایش نسبت به زمان مشابه در سال گذشته داشته است. این شرکت در کل سال 2017 بیش از 90 میلیون گوشی را به این بازار عرضه کرده که البته به گفته Mo Jia، تحلیلگر موسسه Canalys بیش از نیمی از آنها به گوشی‌های ارزان‌قیمت‌تر برند honor این شرکت تعلق داشته‌اند و شاید بتوان اینگونه نتیجه‌گیری کرد که گوشی‌های خوش‌قیمت honor به نوعی فروش گوشی‌های اصلی برند و پرچمداران سری P و Mate این شرکت را دچار مشکل کرده‌اند.

در جایگاه دوم و سوم به ترتیب به Oppo و vivo بر می‌خوریم که با آنکه هر دو در سه‌ماهه چهارم به ترتیب 16 و 7 درصد نسبت به زمان مشابه سال قبل با افت عرضه روبرو شده و به ترتیب تنها 19 و 17 میلیون گوشی را در این سه‌ماهه به بازار ارائه کرده‌اند اما هردوی این برندها در کل سال 2017 با رشد عرضه روبرو شد‌اند. در جایگاه چهارم نبرد سنگینی مابین اپل و شائومی در جریان است که در نهایت اپل توانسته است شائومی را شکست داده و در جایاه چهارم قرار بگیرد.

منبع

ارسال یک پاسخ