امضای قرارداد نوکیا با شائومی : نوکیای چینی یا شائومی فنلاندی؟

0
2530
امضای قرارداد نوکیا با شائومی : نوکیای چینی یا شائومی فنلاندی؟

دو شرکت فنلاندی و چینی نوکیا و شائومی امروز قراردادی برای همکاری مشترک امضا کردند. در قرارداد نوکیا با شائومی همکاری‌های دو جانبه در جهت تقویت هر دو برند در حوزه‌های گوناگون پیش‌بینی شده است. پوشش حقوق ثبت اختراع حیاتی برای تولید اسمارت‌فون پله اول در این قرارداد نوکیا با شائومی است و جدا از این دستیابی به گنجینه ارزشمند پتنت‌های نوکیا، یکی دیگر از مزایایی ست که برای شائومی ایجاد می‌شود.

طبق این قرارداد، نوکیا تجهیزات زیرساختی شبکه را برای شائومی مهیا کرده و همچنین به تقویت ظرفیت و بهبود عملکرد نچندان فوق‌العاده این کمپانی چینی اقدام می‌کند. هر دو کمپانی همچنین با یکدیگر در زمینه انتقال اطلاعات و راه‌حل‌های ارتباطی همکاری می‌کنند. همکاری در زمینه اینترنت اشیاء نیز یکی دیگر از حوزه‌های مهم این قرارداد به حساب می‌آید.

پتنت‌های نوکیا برای شائومی به خصوص در هنگام گسترش بازار این برند به مارکت‌های اروپایی و آمریکایی اهمیت خواهد داشت و با وجود آنکه این شرکت در حال حاضر به صورت رسمی در 30 کشور حضور دارد اما این کشورها تقریبا به طور کامل در آسیای جنوب شرقی قرار داشته و کمتر کشور عمده اروپایی و آمریکایی در این لیست دیده می‌شود. نوکیا از سوی دیگر می‌تواند از تجربه زیاد شائومی در زمینه اینترنت اشیاء سود ببرد جایی‌که این بنرد چینی در جال حاضر 60 میلیون دیوایس مرتبط را در اختیار دارد که از این میان نزدیک به 8 میلیون عدد به صورت روزانه اکتیو و در حال کار هستند.

امضای قرارداد نوکیا با شائومی : نوکیای چینی یا شائومی فنلاندی؟

در خبری نچندان غیر مرتبط با این رویداد امروز اعلام شد که نوکیا احتمالا به زودی از چیپ‌ست جدید شائومی با نم Surge S1 در گوشی‌های آینده خود بهره می‌گیرد که این موضوع میزان ارتباطات این دو برند و تبادلاتی که حتی در بخش سخت‌افزاری نیز ادامه پیدا کرده است را نشان می‌دهد. Surge S1 که نخستین بار در شائومی Mi 5c به کار گرفته شده دارای 8 هسته ARM A53 مرتب شده در دو کلاستر 2.2 و 1.4 گیگاهرتزی بوده و گرافیک Mali-T680 MP4 دارد.

منبع 1

منبع 2

ارسال یک پاسخ