انتشار گزارش مالی کوالکام از سه‌ماهه دوم سال 2018

0
1850
انتشار گزارش مالی کوالکام از سه‌ماهه دوم سال 2018

شرکت کوالکام این روزها یکی از فعال‌ترین شرکت‌های فناوری به حساب می‌آید و ابداعات این شرکت همچون  اولین آنتن 5G موبایلی، معرفی پروسسور اسنپ‌دراگون 710 و معرفی چیپ‌ست‌های اسنپدراگون 632 ، 439 و 429 برای گوشی‌های رده میانی، سیمای یک شرکت پرکار و فعال را در صنعت موبایل ترسیم می‌کند. ساعاتی پیش گزارش مالی کوالکام از سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی منتهی به 24 ژوئن 2018 منتشر شد که در آن آمار جالب و کاملا امیدوارکننده‌ای دیده می‌شود. در گزارش مالی کوالکام در این دوره، درآمد و سود خالص این شرکت با رشد رورو شده و از این گذشته خبری که مدت‌ها به صورت غیر رسمی و دهان‌ به دهان در مورد این شرکت به گوش می‌رسید نیز حالا به صورت رسمی تأیید شده است.

سال گذشته در بحبوحه پیشنهاد 130 میلیارد دلاری برادکام برای خرید شرکت کوالکام، از احتمال خرید مجموعه هلندی NXP توسط کوالکام با قیمت 44 میلیارد دلار نیز سخنانی در میان بود که بدین‌منظور کوالکام می‌بایست از 9 ارگان رگولاتوری مجوزهای لازم برای این خرید را کسب می‌کرده که 8 ارگان در این میان با این مسئله موافقت کردند اما مخالفت نهمین نهاد ظاهرا مانع بزرگی بر سر نهائی شدن این قراردادن قرار داده و آنطور که امروز کوالکام اعلام کرده به کل مانع از انعقاد این قرارداد شده است.

انتشار گزارش مالی کوالکام از سه‌ماهه دوم سال 2018

طبق گزارش مالی کوالکام از سه‌ماهه سوم سال 2018، این شرکت در این فاصله سه‌ماهه به درآمد 5.6 میلیارد دلاری دست یافته که مقایسه آن با زمان مشابه در سال قبل، تا 4 درصد رشد را نشان می‌دهد. در سوی دیگر در بخش سود خالی نیز با رقم 1.2 میلیارد دلاری روبرو می‌شویم که این مورد نیز نسبت به سود خالص 900 میلیون دلاری سه‌ماهه سوم سال 2017، رشد فوق‌العاده 41 درصدی را تجربه کرده است. در طی ماه‌های آینده و با حضور پرچمداران جدید در بازار انتظار رشد مناسبی در درآمد کوالکام وجود دارد اما از سوی دیگر مشکلات این شرکت با Apple احتمالا دامنه این رشد درآمد را محدود خواهد کرد.

منبع

ارسال یک پاسخ