آیفون‌های جدید فردا شب می‌آیند. این بار 3 آیفون ؟

1
2715
آنچه از آیفون‌های بعدی 6S و 6S plus‌ انتظار داریم

تنها حوالی 24 ساعت تا معرفی نسل بعدی آیفون باقی ست. آیفون‌های جدید که فردا (چهارشنبه 18 شهریور 94) ساعت 21:30 دقیقه به وقت ایران مراسم رونمایی از آنها آغاز می‌شود طبق انتظار در نامگذاری تنها یک S به نام آیفون‌های فعلی اضافه می‌کنند و نباید انتظار تغییرات بزرگ از آن داشت. البته ممکن است با یک سورپرایز جالب روبرو شوید. در ادامه به آنچه از این رویداد انتظار داریم می‌پردازیم.

در طی یک ماه گذشته تقریبا هر روز خبر تازه‌ای در مورد آیفون‌های نسل بعدی اپل منتشر شده و مانند همیشه نیز هیچگاه این خبرها از سوی اپل رد یا تایید نشده است. برای اطمینان از این خبرها اینک تنها کافی ست 24 ساعت دیگر به انتظار بنشینیم چرا که ساعت 21:30 شامگاه فردا (چهارشنیه 18 تیر ماه 1394) این انتظار به پایان می‌رسد. دانسته‌هایی که تاکنون از آیفون‌های بعدی در اختیار داریم را در یک نگاه می‌توان به پنج دسته طراحی،‌ جنس بدنه، صفحه‌‌نمایش، مشخصات پردازشی و دوربین تقسیم بندی‌ کرد که در ادامه به صورت ویژه به هریک از این پنج گروه می‌پردازیم:

1- طراحی دستگاه

طبق انتظار و مانند همگی آیفون‌های قبلی شرکت اپل که با پسوند S همراه شده‌اند در دو آی‌فون 6S و 6S Plus نیز نباید انتظار مشاهده تغییر در طراحی ظاهری گوشی باشیم. این اتفاق که پیش از این سه بار دیگر در مدل‌های 4S، 3GS و 5S نیز رخ داده است در تمامی تصاویر و اطلاعات فاش شده از دو آیفون جدید تایید شده و اینک با اطمینان می‌توان از ادامه طراحی دو مدل پیشین این خانواده یعنی iPhone 6 و iPhone 6 Plus در مدل‌های جدید سخن گفت.

آیفون - آنچه از آیفون‌های بعدی 6S و 6S plus‌ انتظار داریم

3- جنس بدنه

یکی از بزرگ‌ترین کابوس‌های اپل در سال گذشته و زمان معرفی دو آیفون 6 و 6Plus به ماجرای ضعیف بودن بدنه دستگاه و خم شدن آن به خصوص در نسخه Plus با فشاری نسبتا اندک بود. این ماجرا که بعدها به bendgate معروف شد تا جایی ادامه یافت که به بزرگ‌ترین انتقاد ار 6Plus تبدیل شد. در نسخه جدید آیفون اما همانطور که در بسیاری از اطلاعات تایید نشده به آن اشاره شده است از جنس جدیدی از آلیاژ آلومینیوم به نام نسخه 7000 استفاده شده که در عمل مقاومت بسیاری بیشتری (تا 3 برابر) نسبت به بدنه قبلی با جنس 6000 دارد. ویدئوی زیر به خوبی اختلاف این دو را به نمایش می‌‌گذارد.

3- صفحه‌نمایش

شاید انتظار افزایش سایز صفحه‌‌نمایش از شرکتی که در فاصله چهار سال از ارائه آیفون اولیه تا معرفی آیفون 4S (از سال 2007 تا سال 2011) سایز 3.5 اینچی صفحه‌نمایش را تغییر نداد و سپس با دو بار تکرار یک آیفون 4 اینچی (iPhone 5 و 5S) در آیفون 6 تنها 0.7 اینچ ارتقا را تجربه کرد، چندان منطقی نباشد آن هم با در نظر گرفتن آنکه در این دوره با یک ارتقا از نوع S روبرو هستیم و iPhone 6S Plus نیز با صفحه‌نمایش 5.5 اینچی ظاهرا به موفقیت و محبوبیت فوق‌العاده‌ای (جداقل در بین عموم مردم) دست پیدا نکرده است. بنابراین از همین ابتدا با اطمینان نسبتا زیاد می‌توان از تغییر نکردن سایز و وضوح صفحه‌نمایش در هر دو آیفون جدید نسبت به نسل قبلی آنها سخن گفت. البته این همه ماجرا نیست.

آیفون - آنچه از آیفون‌های بعدی 6S و 6S plus‌ انتظار داریم

یک تغییر بزرگ در ساختار آیفون‌های جدید که شاید بتوان آن را بزرگ‌ترین در ساختار این خانواده تلقی کرد در صفحه‌نمایش این دو مدل رخ می‌دهد در ساختار صفحه‌نمایش‌های این دو آیفون از فناوری ForceTouch استافده می‌شود که نخستین بار در ساختار اپل‌واچ معرفی شد و سپس به تاچ‌پد مک‌بوک‌ها نیز راه یافت. در این فناوری که چندی پیش Mate S هواوی نیز گونه‌ای از آن را در نمایشگاه IFA به معرض دید عموم گذاشت، صفحه‌نمایش قادر خواهد بود تا بین تماس‌های کوتاه مدت و ظریف و تاچ‌های طولانی‌مدت و مکم تفاوت قائل شده و بدین‌ترتیب کاربری‌های تازه‌ای را در اختیار افراد قرار دهد. از جمله کاربری‌های احتمالی این فناوری صفحه‌نمایش می‌توان به فعال کردن گزینه مسیریابی نقطه‌نقطه در نرم‌افزار نقشه، ظاهر شدن منوی تازه‌ای در اپلیکیشن Music با امکان افزودن یک آهنگ به لیست دلخواه یا ذخیره کردن آن برای گوش دادن به صورت آفلاین و برخی گزینه‌های احتمالی دیگر در اپلیکیشن تصاویر اشاره کرد.

4- مشخصات پردازشی

اپل با وجودی که در سری S محصولات خود معمولا تغییری در ظاهر و سایز صفحه‌نمایش ایجاد نمی‌کند اما این مسئله در مورد مشخصات پردازشی دستگاه صادق نیست و همواره در این بخش با ارتقا چیپ‌ست پردازشی روبرو شده‌ایم و هر سال یک شماره به چیپ‌پردازشی A این شرکت افزوده می‌شود به عنوان نمونه در iPhone 4 از چیپ A4، در iPhone 4S از A5، در iPhone 5 از A6، در iPhone 5S از A7 و در نهایت در iPhone 6 از A8‌ استفاده شد. بدین‌ترتیب تقریبا بدون شک باید از حضور A9 در آیفون‌هایی که فردا شب معرفی می‌شوند سخن گفت. اولین نکته مهم در مورد A9 ارتقا فناوری و معماری ساخت آن به معماری 14 یا 16 نانومتری است که علاوه بر کارایی بیشتر در مصرف انرژی نیز تاییرات مثبتی برجای می‌گذارد. اپل سال گذشته در هنگام معرفی A8 به 25 درصد کارایی بیشتر و 50 درصد بهبود در کیفیت بخش گرافیکی این چیپ‌ست نسبت به A7 در حالی که نسبت به آن 50 درصد انرژی مصرف می‌کرد اشاره نمود. این اعداد را در جریان معرفی A9 نیز مطمئنا خواهیم شنید اما در مورد اینکه این بار اپل به چه درصدهایی در این زمینه اشاره می‌کند باید تا فردا به انتظار نشست.

ارتقا رم به 2 گیگابایت شاید از اهمیت بسیار بالاتری برای کاربران اپل در مقایسه با دیگر اطلاعات مرتبط با بخش پردازشی گوشی برخوردار باشد. این میزان رم نیز از سال 2012 و زمان ارائه iPhone 5 تا به امروز بدون تغییر باقی مانده است. با بهبود اوضواع پردازشی در خانواده 6S به احتمال فراوان سرعت اتصالات نسل چهارم نیز ارتقا یافته و شاید مشاهده سرعت 300Mbps در LTE Cat.6 چندان دور از ذهن نباشد.

5- دوربین

اپل از سال 2011 به این سو و از زمان معرفی iPhone 4S تاکنون وضوح صفحه‌نمایش گوشی‌های خود را از 8 مگاپیکسل فراتر نبرده و در حالی‌که در گوشی‌های رقبا صحبت‌ از رزولوشن‌های فراتر از 20 مگاپیکسل است ظاهرا دیگر زمان ارتقا در این رده نیز فراهم شده است. طبق آخرین خبرها، وضوح دوربین در دو آیفون جدید 12 مگاپیکسل است و ظاهرا امکان فیلم‌برداری 4K‌و برداشت اسلوموشن 240 فریم در ثانیه‌ای نیز برای آن در نظر گرفته شده است. در سندی که از کارخانه فاکس‌:ان (کارخانه چینی سازنده آیفون) به بیرون درز کرده است از ماژول دوربین iPhone 6S با عنوان N66 و از ماژول دوربین 6S Plus با نام N71 یاد شده است بنابراین ممکن است همانند دو مدل قبلی این بار نیز تفاوت‌های ظریفی مابین این دو دوربین همانند حضور داشتن لرزه‌گیر اپتیکال در نسخه بزرگ‌تر در نظر گرفته شده باشد. ارتقا یافتن وضوح دوربین دوم از 1.2 مگاپیکسل به 5 مگاپیکسل تغییر خوشایند دیگری ست که تا به امروز در گوشی‌های آیفون سابقه نداشته و بدین‌ترتیب این گوشی‌ها نیز به جمع مدل‌های موفق در زمینه برداشت پرتره خواهند پیوست.

آیفون - آنچه از آیفون‌های بعدی 6S و 6S plus‌ انتظار داریم

-یک سورپرایز احتمالی

بخش نچندان بزرگی از کاربران آیفون در سال‌های گذشته این گوشی را به دلیل ارائه مشخصات پیشرفته در قالبی کوچکی و اصطلاحا manageable ستایش می‌کردند. با ارتقا یک باره سایز از 4 به 4.7 و 5.5 اینچ این دسته از کاربران به نوعی از در دست گرفتن یک گوشی کوچک اما کاملا مدرن از برند اپل تا حدودی نا امید شدند. از چند ماه پیش تاکنون صحبت‌های تایید نشده فراوانی در مورد امکان ارائه یک آیفون 4 اینچی جدید به میان آمده است که این روزها از آن با نام iPhone 6C یاد می‌شود. در مورد این آیفون که از آن با عنوان جایگزین غیر پلاستیکی iPhone 5C یاد می‌شود اطلاعات فراوانی در دست نیست و احتمال ارائه آن در برنامه فردا شب نیز بسیار اندک است اما این موضوع مانع از خلاقیت هنرمندان در به تصویر کشیدن این دیوایس نشده و روز گذشته تصاویر رندر 3D آن در کنار دو مدل دیگر به تصویر کشیده شد.

آیفون - آنچه از آیفون‌های بعدی 6S و 6S plus‌ انتظار داریم

آیفون - آنچه از آیفون‌های بعدی 6S و 6S plus‌ انتظار داریم

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ