اپل، خریدار پر و پا قرص مودم هواوی؟

0
1539
اپل، خریدار پر و پا قرص مودم هواوی؟

شرکت هواوی از میت X به عنوان اولین گوشی این شرکت با قابلیت 5G در نمایشگاه MWC 2019 رونمائی کرد. این گوشی به مودم هواوی جدید Balong 5000 مجهز بوده و از این لحاظ با دیگر رقبای این رده مثل مودم Snapdragon X50 از کوالکام قابل رقابت است. حالا ظاهرا شرکت هواوی در تصمیمی جدید قصد دارد این مودم را در اختیار دیگر شرکت‌های نیز قرار دهد و ظاهرا اولین کاندیدا در این مورد دور از ذهن‌ترین آنها یعنی اپل است!

اپل، خریدار پر و پا قرص مودم هواوی؟

ادعای مطرح شده در خبری که در این مورد منتشر شده است کاملا دور از ذهن به نظر می‌رسد چرا که علاوه بر اعلام هواوی در زمان رونمائی از Balong 5000 به حضور این قطعه در محصولات هواوی، روابط کمپانی‌های آمریکائی با هواوی به خصوص در زمینه‌های مرتبط با ارتباطات اپراتوری چندان دوستانه به نظر نمی‌رسد. هواوی همچنین به دلیل رقابت با دیگر برندهای سازنده موبایل احتمالا تمایل چندانی به انجام این کار در گذشته نداشته است. در مورد اپل اما به دلیل سیستم‌عامل گوشی‌های این شرکت که رقیبی برای اندرویدی‌های هواوی به حساب نمی‌آیند شاید این مسئله متفاوت باشد.

تلاش اپل برای به‌کارگیری مودم هواوی در نسل بعدی آیفون‌های این شرکت از جنبه‌ای دیگر منطقی به نظر می‌رسد چرا که ظاهرا همکار همیشگی اپل در بخش مودم یعنی اینتل قادر نخواهد بود تا مودم نسل پنجمی جدیدا معرفی شده خود یعنی XMM 8160 5G را به موقع به تولید انبوه دو نسل بعدی آیفون برساند و از سوی دیگر دو شرکت دیگر تولیدکننده این نوع مودم ارتباطی یعنی سامسونگ و کوالکام نیز از فروش محصولات خود به اپل ظاهرا ممانعت به عمل می‌آورند. بدین‌ترتیب با کنار گذاشته شدن اینتل، سامسونگ و کوالکام، راهی برای اپل جدا تکیه کردن بر مودم هواوی باقی نمی‌ماند.

منبع

ارسال یک پاسخ