رونمایی از پندار پلاس ، اولین اپلیکیشن جامع واقعیت افزوده

0
3230
رونمایی از اپلیکیشن واقعیت افزوده پندار پلاس

اپلیکیشن پندار پلاس : نشست خبری شرکت واقعیت افزوده پندار در 22 دی ماه در هتل اسپیناس با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. شرکت واقعیت افزوده پندار در سال 91 با معرفی اپلیکیشن واقعیت افزوده رانا به سفارش گروه صنعتی ایران خودرو فناوری واقعیت افزوده را برای اولین بار به ایران معرفی کرد. در این نشست خبری از اپلیکیشن جدید این شرکت با نام پندار پلاس رونمایی شد.

سید مجتبی طباطبایی، مدیر عامل شرکت واقعیت افزوده پندارضمن معرفی اپلیکیشن پندار+ پرداخت، گفت:” هدف از ارائه این برنامه این است تا به عنوان مرکز جامعی برای تجارب واقعیت افزوده ایران عمل کند چون پیش از این اپلیکیشن تجارب واقعیت افزوده در بیشتر اوقات به سختی صورت می‌گرفت. هزینه واقعیت افزوده چه در ایران و چه در خارج از کشور گران تمام می‌شود اما حداقل با پندار+ هم برای تولیدکننده و هم برای استفاده کننده برای دانلود و نصب برنامه هزینه‌ها کاهش می‌یابد.” وی ضمن اشاره به اینکه واقعیت افزوده می‌تواند درآمدزایی خوبی داشته باشد گفت به عنوان مثال پیش بینی می‌شود تا در سال 2020 میلادی بیش از 120 میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

اپلیکیشن پندار پلاس - رونمایی از اپلیکیشن واقعیت افزوده پندار پلاس

از ویژگی‌های مهم پندار پلاس این است که افراد حقیقی یا کسب و کارهای کوچک و بزرگ می‌توانند با مبلغی بسیار کمتر و بدون نیاز به فرد سومی تجربه‌های واقعیت افزوده تولید کنند. این سامانه با سیستم مدیریت محتوای خود می‌تواند به هر فردی که در این سیستم ثبت‌نام کرده، بدون نیاز به دانش برنامه نویسی سرویس واقعیت افزوده ارائه دهد. کاربران نیز لازم نیست اپلیکیشن‌های مختلف را برای واقعیت افزوده‌های متعدد دانلود نمایند بلکه می‌توانند تنها با نصب پندار+ به همه تجربیات واقعیت افزوده دسترسی پیدا کنند.

اپلیکیشن پندار پلاس - رونمایی از اپلیکیشن واقعیت افزوده پندار پلاس

ویژگی های پندار پلاس به 4 بخش تقسیم می‌شود:

چشم پندار: که در آن کاربر می‌تواند تا انواع محتوای واقعیت افزوده را تجربه نماید. تنها کافیست دوربین اپلیکیشن را بر روی تصاویر دارای نماد پندار پلاس (تصویر زیر) گرفته و دکمه اسکن را فشار دهد تا بتواند وارد دنیای واقعیت افزوده شود.

اپلیکیشن پندار پلاس - رونمایی از اپلیکیشن واقعیت افزوده پندار پلاس

شهر پندار: با استفاده از ویژگی شهر پندار می‌توانید اماکن را مثل تابلوهای شهری در نقطه و جهت خود، روی محیط واقعی ببینید و به این ترتیب نیازی به تطبیق نقشه با محیط واقعی وجود نخواهد داشت و کاربر درک بسیار بهتری از محیط پیرامون خود خواهد داشت.

مطلب +: سامانه مطلب+ اولین سیستم جامع واقعیت افزوده مطبوعات ایران است که کاربران با در اختیار داشتن آن می‌توانند به محتوای واقعیت افزوده بیش از صد عنوان از نشریات برتر کشور دسترسی داشته باشند.
اپلیکیشن پندار پلاس - رونمایی از اپلیکیشن واقعیت افزوده پندار پلاس

استیکرهای واقعیت افزوده : یکی از بخش‌های سرگرمی پندار+ بخش استیکرهای واقعیت افزوده است. بدین ترتیب که کاربران می‌توانند با شخصیت‌های مشهور مثل بیل گیتس، استیو جابز، بتمن و … عکس گرفته و در صفحات اجتماعی خود با دوستان‌شان به اشتراک بگذارند.

با استفاده از پندار+ تقریبا هر جسمی در دنیای واقعی می‌تواند محتوای واقعیت افزوده به خود بگیرد. به این ترتیب هر کسب و کار کوچک یا بزرگی می‌تواند به محصولات خود از کارت ویزیت، کاتالوگ و بروشور،  بیلبورد، بسته بندی محصولات و … محتوای واقعیت افزوده اضافه کند. در اینفوگرافی زیر به برخی از موارد استفاده پندار+ اشاره شده است.

اپلیکیشن پندار پلاس - رونمایی از اپلیکیشن واقعیت افزوده پندار پلاس

برای دانلود اپلیکیشن و کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت‌های pendartechs.com و pendar.plus مراجعه نمایید.

ارسال یک پاسخ