اپل واچ سری 4 – صفحه‌نمایش بزرگ‌تر،‌ ECG‌ جدید

0
4455
اپل واچ سری 4 - صفحه‌نمایش بزرگ‌تر،‌ ECG‌ جدید

اپل طبق انتظار جدا از آیفون XS و XS Max و آیفون XR، از ساعت هوشمند جدید اپل واچ سری 4 نیز رونمائی کرد؛ این ساعت که آپدیتی بر اپل واچ سری 3 سال گذشته به حساب می‌آید در بسیاری از جنبه‌ها، متفاوت عمل کرده و با اینکه هنوز برخلاف ترند یکی دو سال گذشته در دنیای ساعت‌های هوشمند به صورت چهارگوش و نه دایره‌ای تولید شده است اما با بزرگ‌تر شدن صفحه‌نمایش و افزودن حسگرهای جدید سلامتی در پس جذب مخاطبان بیشتری به این کلاس است.

اپل واچ سری 4 - صفحه‌نمایش بزرگ‌تر،‌ ECG‌ جدید

اپل واچ سری 4 از لحاظ طراحی با نسل‌های قبلی این ساعت تفاوت محسوس و معناداری ندارد اما صفحه‌نمایش آن حالا بزرگ‌تر شده و قاب آن به ای 38 و 42 میلی‌متری حالا در دو سایز 40 و 44 مییل‌متری ارائه می‌شود که به ترتیب 35 و 32 درصد نسبت به همتایان سال قبلی خود بزرگ‌تر هستند سیستم‌عامل جدید watchOS از صفحه‌نمایش بزرگ‌تر این مدل سود حسته و واچ‌فیس‌های جدید حالا اطلاعات تازه‌ای را در این پنل به نمایش می‌‌گذارند البته برخلاف ساعت‌‌های اندرویدی، هنوز راهی برای روشن نگه‌ داشتن دائم ساعت وجود ندارد البته خبرهای خوبی نیز برای دوست‌داران این ساعت وجود دارد جائی‌که همه مدل‌های اپل واچ سری 4 با سرامیک و بخش پشتی Sapphire ارائه می‌شود و این ترکیب برخلاف اپل واچ سری 3 تنها به نسخه LTE‌ دستگاه محدود نمی‌شود.

اپل واچ سری 4 - صفحه‌نمایش بزرگ‌تر،‌ ECG‌ جدید

دیگر تغییرات مرتبط با طراحی دستگاه به دکمه چرخان Crown تعلق دارد که به فیدبک لرزشی مجهز بوده و چرخاندن آن را طبیعی جلوه می‌دهد. دیگر نکته قابل توجه به ارتقاء 50 درصد صدای اسپیکر دستگاه تعلق دارد. پردازش در واچ سری 4 با چیپ‌ست جدید Apple S4 مجهز به دو هسته 64 بیتی و گرافیک‌ قوی‌تری ست که هر دو دو برابر پرفورمنس بهتری را نسبت به Apple S3 ارائه می‌کنند.

اپل واچ سری 4 - صفحه‌نمایش بزرگ‌تر،‌ ECG‌ جدید

طبق معمول ساعت‌های هوشمند، در اپل واچ سری 4 نیز از حسگرهای متعددی استفاده می‌شود اما در کانون توجه این مدل سنسور جدید ECG یا الکتروکاردیوگرافی قرار دارد که ضربان قلب را با دقت بسیار بالاتری نسبت به گذشته اندازه‌گیری می‌کند برای اندازه‌گیری ضربان قلب از این طریق باید انگشت را 30 ثانیه روی دکمه Crown قرار داد که خود این دکمه به الکترودهای حاضر در پشت ساعت متصل است. با کمک این سنسور، داده‌های دقیق‌تری در مورد ضربان قلب همچون بی‌نظمی در تپش قابل ارائه است. این ویژگی حتی توسط سازمان غذا و داروی امریکا (FDA) نیز تأیید شده و اپل قول داده تا پایان سال 2018 ویژگی جدیدی را در این رابطه در اختیار کاربران آمریکا قرار دهد.

اپل واچ سری 4 - صفحه‌نمایش بزرگ‌تر،‌ ECG‌ جدید

اپل واچ سری 4 - صفحه‌نمایش بزرگ‌تر،‌ ECG‌ جدید

یک ژیروسکوپ کاملا دقیق‌تر نسبت به گذشته حرکات ساعت و کاربر را تحت نظر می‌گیرد و حتی امکان تشخیص سقوط ساعت از ارتفاع را نیز دارد بدین‌ترتیب در صورتی که مثل به ناگاه کاربر از یک ارتفاع به پائین سقوط می‌تواند به صورت اتوماتیک امکان تماس مستقیم با اورژاس 911 را فراهم کند. در این حالت اگر بیش از 5 ثانیه بدون حرکت بمانید Siri به صورت خودکار، آمبولانس درخواست می‌کند.

اپل واچ سری 4 - صفحه‌نمایش بزرگ‌تر،‌ ECG‌ جدید

اطلاعات باتری اپل واچ سری 4 اعلام نشده اما با وجود حسگرهای جدید و بزرگ‌تر شدن صفحه‌نمایش، به گفته اپل هنوز می‌‌توان تا 18 ساعت دوام باتری را انتظار داشت. حضور بلوتوث 5 نسخه LE در کاهش مصرف باتری نقش مهمی ایفا می‌کند. اپل واچ جدید با همه بندهای قبلی ساعت‌های پیشین این شرکت هماهنگ است و یک بند چرمی جدید نیز برای آن ارائه شده است.

نسخه پایه یا اصطلاحا GPS Only این ساعت با قیمت 399 دلار عرضه می‌شود ونسخه LTE آن نیز 499 دلار است. این مدل هفته آینده در 21 سپتامبر (30 شهریور 1397) به بازار ارائه می‌شود.

منبع

ارسال یک پاسخ