این گوشی کشویی جدید Oppo است؟

0
2807
این گوشی کشویی جدید Oppo است؟

درخواست‌های ثبت احتراع و مالکیت معنوی که از آنها با عنوان درخواست پتنت یا patent application یاد می‌شود حتی در صورت تأیید توسط نهاد مورد درخواست (USPTO در آمریکا، EUIPO در اتحادیه اروپا و سازمان جهانی WIPO) بازهم تعهد چندانی را برای سازندگان در جهت عملی ساختن ایده مطرح شده ایجاد نمی‌کند و در اکثریت موارد این پتنت‌ها برای جلوگیری از مورد استفاده قرار گرفتن توسط رقبا و ایجاد مزیت برای آنها، ثبت می‌شود. شرکت اوپو اما ظاهرا در پی عملی کردن یکی از این ایده‌هاست که چندی پیش در قالب یک درخواست پتنت به EUIPO ارائه شد؛ این درخواست پتنت به یک گوشی کشویی جدید مربوط می‌شد که از لحاظ ساختاری به آنچه پیش از این در Find X دیده بودیم شباهت دارد. این کشویی جدید اما در اجرا، متفاوت از Find X اجرا شده و چند ایده جدید و ظاهرا بهبود یافته در آن به چشم می‌خورد.

این گوشی کشویی جدید Oppo است؟

در Find X از سه دوربین استفاده شده بود که دو دوربین در پشت و یک دوربین در جلو قرار داشت اما هر سه این دوربین‌ها درون مکانیزم کشویی گوشی قرار داشته و تا قبل از بالا آمدن این مکانیزم کشویی، هیچ‌یک از این دوربین‌ها دیده نمی‌شد. در طراجی جدید اما دوربین‌های بخش پشتی که دو  عدد هستند به صورت عمودی و ثابت بر کناره سمت چپ قرار دارند و باز بودن یا نبودن قسمت کشویی تأثیری در دسترس به آن‌ها ندارد. قسمت کشویی اما تنها دوربین (یا دوربین‌های سلفی) را به بخش داحلی منتقل کرده و با بالا رفتن آن، طراحی مشابه یک تیک یا check mark در بخش پشتی نمایان می‌شود که می‌توان آن را به حرف V مشابه دانست. از سوی دیگر شرکت اوپو چند هفته پیش نام Find Y را ثبت تجاری کرد و شاید این تصاویر رنگی که جدیدا به درخواست پتنت اوپو افزوده است، همان گوشی کشویی جدید Find Y باشد.

در این تصویر درست مثل Find X حسگر انگشت دیده نمی‌شود اما این بار می‌‌توان با درصد اطمینان بالایی از حضور سنسور اثر انگشت درون صفحه‌نمایش سخن گفت، قابلیتی که البته در Find X‌ جایی نداشت و نه‌فقط بدون حسگر اثر انگشت بود بلکه برای شناسایی چهره نیز نیاز به بالا رفتن مکانیزم کشویی و پدیدار شدن دوربین سلفی داشت!

منبع

ارسال یک پاسخ