با Windows 10 S‌ خداحافظی کنید و با S Mode آشنا شوید

0
3365
با Windows 10 S‌ خداحافظی کنید و با S Mode آشنا شوید

اردیبهشت امسال شرکت مایکروسافت همزمان با معرفی لپتاپ‌های جدید سرفیس از سیستم‌عامل جدیدی به نام Windows 10 S رونمائی کرد که قرار بود در دیوایس‌های ارزان‌قیمت و فاقد سخت‌افزارهای قدرتمند به کار شده و با بوت سریع و نیاز نداشتن به پردازنده‌های قدرتمند، در کاربردهای آموزشی، به برگ برنده مایکروسافت در مقابل کروم‌بوک‌های گوگل تبدیل شود. این ایده که در چند دیوایس معدود نیز به کار گرفته شده ظاهرا به دلیل تفاوت داشتن با ویندوز اصلی و محدود کردن کاربران به برنامه‌های حاصر در استور ویندوز چندان موفق ظاهر نشده است و همین چند روز پیش مایکروسافت برای مقابل با کروم‌بوک‌ها از در دیگری یعنی ارائه لپ‌تاپ‌های ویندوز ارزان‌قیمت زیر 200 دلاری برای مدارس وارد شد. این البته به معنای فراموش شدن ایده ویندوز 10 اس در مجموعه مایکروسافت نبوده و حالا این شرکت در خبری تازه به سراغ ایده تازه‌ای به نام حالت S یا S Mode رفته است که رویه متفاوتی را نسبت به گذشته نشان می‌دهد.

با Windows 10 S‌ خداحافظی کنید و با S Mode آشنا شوید

به زودی مایکروسافت برای هرکدام از نسخه‌های معمول ویندوز 10 اعم از هوم،‌ انترپرایز و پرو نسخه حالت S یا S Mode در نظر می‌گیرد که در یک تعریف ساده با فعال شدن این حالت، نسخه ویندوز 10 حاضر روی دستگاه به سادگی به همان ویندوز 10 اس قبلی تبدیل می‌شود که تنها می‌تواند اپلیکیشن‌های حاضر روی فروشگاه ویندوز (Windows Store) را دانلود و نصب کند.

طبق گزارشی که در این مورد منتشر شده است، مایکروسافت به کاربران ویندوز 10 هوم این اجازه را خواهد داد که S Mode را غیر فعال کنند اما در مورد کسانی که ویندوز 10 پرو با حالت S را در اختیار دارند این کار مستلزم پرداخت مبلغ 49 دلار خواهد بود. تصمیم برای فعال بودن یا نبودن حالت S روی کامپیوترهای مختلف بسته به نظر سازندگان خواهد بود و ظاهرا رویه و تصمیم مشترکی در این رابطه هنوز اتخاذ نشده است. مایکروسافت هنوز به صورت رسمی به این گزارش واکنش نشان نداده اما در صورت صحت آن باید منتظر بیانیه رسمی مایکروسافت در این زمینه نیز باشیم.

منبع

ارسال یک پاسخ