بلوتوث 5 اچ تی سی U11 تا قبل از اندروید O غیر فعال است

0
1775
بلوتوث 5 اچ تی سی U11 تا قبل از اندروید O غیر فعال است

یکی از ویژگی‌های جدید پرچمدار فعلی شرکت HTC مجهز بودن آن به سخت‌افزار بلوتوث 5 است؛ اچ تی سی U11 حتی چندی پیش گواهینامه بلوتوث 5 را از Bluetooth SIG دریافت کرد اما این به آن معنا نیست که این ویژگی از هم‌اینک برای اچ تی سی U11 در دسترس قرار دارد؛ همچون دیگر اسمارت‌فون‌های مجهز به این ورژن بلوتوث، در HTC U11 نیز تا قبل از ارائه اندروید O امکان دسترسی به این نسخه از بلوتوث وجود ندارد.

بلوتوث 5 اچ تی سی U11 تا قبل از اندروید O غیر فعال است

بلوتوث 5 امکان تبادل دیتا به دو برابر سرعت بیشتر نسبت به سرعت فعلی را فراهم می‌آورد و حداکثر فاصله تبادل دیتا نیز روی کاغذ تا 4 برابر بیشتر می‌شود. دیگر نکته مهم نیز به میزان اطلاعات قابل ارسال در هر بار فرستادن دیتا تعلق دارد که این فاکتور نیز در بلوتوث 5 هشت برابر شده است.  نکته مهم اما در این میان این است که هیچ از ویژگی‌های بلوتوث 5 در اندروید نوقا یا نسخه هفتم پشتیبانی نمی‌شود و به همین علت نیاز به آپدیت به اندروید 8 وجود دارد

در حال حاضر HTC U11 و Samsung Galaxy S8 تنها گوشی‌هایی هستند که گواهینامه بلوتوث 5 را دریافت کرده‌‌اند اما کاربران هیچ یک از این دو مدل تا قبل از ارائه اندروید O قادر به استفاده از این ویژگی ارتباطی نیستند.

منبع

ارسال یک پاسخ