بیل گیتس دیگر پولدارترین فرد جهان نیست Jeff Bezos ولی هست!

0
2340
بیل گیتس دیگر پولدارترین فرد جهان نیست Jeff Bezos ولی هست!

بیل گیتس بنیان‌گذار و مدیرعامل اسبق شرکت مایکروسافت از دیرباز به عنوان پولدارترین فرد جهان شناخته می‌شد؛ گیتس البته بی‌شک یکی از ثروتمندترین افراد جهان است اما عنوان ثروتمندترین فرد جهان تنها از سال 2013 به این سو رسما به وی تعلق گرفته است. این عنوان البته همین امروز دچار تغییر شد و اگر اوضاع بازارهای مالی تغییری نکند باید نام فرد دیگری را در این لیست به جای Gates وارد کنیم. این فرد کسی نیست جز Jeff Bezos مدیرعامل فعلی شرکت آمازون.

سرمایه فعلی بیل‌ گیتس در زمان بسته شدن بازارهای مالی روز گذشته نزدیک به 90 میلیارد دلار برآورد شد ولی آنطور که امروز بلومبرگ گزارش داده است یک رشد بزرگ در قیمت سهام شرکت آمازون، توانست Bexos را به صدر لیست پولدارترین فرد جهان پرتاب کند. بزوس بسیار نزدیک به بیل‌ گیتس با سرمایه‌ای نزدیک به 89 میلیارد دلار قرار داشت اما یک رشد 15 دلاری در سهام آمازون وی را از مرز 90 میلیارد دلار فراتر برد و در صدر این جدول و جلوتر از بیل گیتس نشاند. اگر تغییر منفی در سهام آمازون رخ ندهد جایگاه این شرکت و بزوس نیز در رأس ثروتمندان تغییری نمی‌کند.

بیل گیتس دیگر پولدارترین فرد جهان نیست Jeff Bezos ولی هست!

بزوس در حال خاضر یکی از تنها 6 فردی در جهان است که در طی سه دهه گذشته از او به عنوان ثروتمندترین فرد جهان یاد می‌شود و پس از گذشت نزدیک به 20 سال از میلیاردر شدن این فرد این برای اولین بار است که در جایگاه اول حضور پیدا می‌کند. دانستن این نکته نیز کاملا اهمیت دارد که سرمایه و ثروت افرادی مثل Bezos و Gates به شرکت‌های اصلی و زیر مجموعه‌های آنها وابسته است و یک تغییر کوچک می‌تواند سرمایه‌ آنها را با تغییرات بزرگی روبرو کند بنابراین اگر فکر می‌کنید که کسانی مثل گیتس و بزوس در استخری از اسکناس غوطه‌ورند باید در این فکر تجدید نظر کنید.

منبع

ارسال یک پاسخ