تآخیر در رونمائی آیفون‌های جدید با حمله ویروسی به TSMC؟

0
1717
تآخیر در رونمائی آیفون‌های جدید با حمله ویروسی به TSMC؟

TSMC، کارخانه تایوانی سازنده چیپ‌ست پردازشی Apple A11 Bionic است که در حال حاضر در آیفون 8 و آیفون 8 پلاس همراه با آیفون 10 جای دارد. این شرکت همچنین قرار است چیپ‌ست Apple A12 که توان پردازشی و گرافیکی آیفون‌های 2018 اپل که یکی دو ماه دیگر به بازار ارائه می‌شوند را نیز تأمین کند. TSMC‌ در این شرایط اما مجبور شده تا بعضی از کارخانه‌های خود را به دلیل حمله ویروسی تعطیل کند.

تعطیل شدن کارخانه‌ها در این لحظه از سال که TSMC با قدرت هرچه تمام‌تر در حال تولید Apple A12‌ است خبر بسیار ناخوشایندی برای این شرکت به حساب می‌آید و با توجه به اینکه تنها چند هفته دیگر تا رونمائی‌ از آیفون‌های 2018 فاصله داریم، اعلام این خبر و ارتباط آن با حمله ویروسی ، برای اپل نیز اطلاعات ناگواری محسوب می‌شود. TSMC البته موفق به جلوگیری از انشتر این ویروس و انتقال آن به همه تأسیسات این کارخانه شده است اما با این وجود برخی از خطوط تولید این شرکت از این حمله ویروسی متأثر شده و بعضی از آنها از خط تولید خارج شده‌اند. TSMC توضیحات در مورد علت این حادثه و اقدامات صورت گرفته برای مقابله با آن را به دوشنبه یعنی فردا موکول کرده است و خطوط تولید تحت تأثیر قرار گرفته نیز ظاهرا تا فردا بار دیگر عملیاتی خواهند شد.

تآخیر در رونمائی آیفون‌های جدید با حمله ویروسی به TSMC؟

این نخستین باری ست که تولید در شرکت TSMC به دلیل یک ویروس، تحت تأثیر قرار می‌گیرد و میزان تأثیر آن برای تولید کارخانه و روند تولید گوشی‌های آینده آیفونهنوز مشخص نیست. خطوط تولید دچار مشکل شده با اینکه ممکن است از فردا بار دیگر وارد چرخه تولید شوند اما این خطوط پیش از آنکه دوباره به حداکثر میزان تولید خود باز گردند باید مراحل آماده‌سازی مشخصی را پشت سر بگذراند که مشخص نیست تا چند روز به طول می‌انجامد.

TSMC امسال نیز مثل سال گذشته تنها شرکت سازنده چیپ‌ست پرای اپل است و برخلاف گذشته که سامسونگ نیز در این پروسه به کار گرفته می‌شد امسال برای دومین سال تنها شرکتی ست که ساخت پردازنده سری A اپل که توسط خود اپل طراحی شده است را به عهده می‌گیرد. هنوز هیچ گروه یا نهادی، به عنوان مسئول حمله ویروسی به TSMC معرفی نشده است.

منبع

ارسال یک پاسخ