گوگل، اپلیکیشن Hangouts را به Meet و Chat تقسیم کرد

0
1884
گوگل، اپلیکیشن Hangouts را به Meet و Chat تقسیم کرد

اپلیکیشن Hangouts از مدت‌‌ها پیش به عنوان اپلیکیشن پیام‌رسان گوگل انجام وظیفه کرده است. اپلیکیشن Hangouts که خود جایگزین یک برنامه ساده چت در سال‌های گذشته شده بود امروز توسط گوگل خود به دو برنامه تازه Meet و Chat تقسیم شد. این دو سرویس که جایگزین اپلیکیشن Hangouts می‌شوند برخلاف نمونه‌های پیام‌رسان عمومی، کاربران جدی‌تری را هدف گرفته و عمدتا برای چت گروهی در کسب و کارها به کار می‌روند. بدین‌‌ترتیب سرویس‌های جدید گوگل را باید رقیبی برای نمونه‌های مشابه از سوی Slack و مایکروسافت تلقی کرد با این تفاوت که این دو سرویس جدید گوگل در لیست اپلیکیشن‌های این شرکت که به صورت استاندارد در گوشی‌های اندرویدی دیده شده و اختصارا به آنها G apps گفته می‌شود قرار می‌گیرند.

اپلیکیشن اول یعنی Hangouts Meet یک سرویس ویدئو کنفرانس است که به کسب و کارها اجازه برقراری ویدئو کنفرانس تمام صفحه مابین کارکنان در سرتاسر دنیا را می‌دهد. در این سرویس می‌توان تا 30 نفر را به صورت همزمان در یک تماس ویدئویی یکتا در کنار هم آنلاین داشت و امکان ارسال لینک این میتینگ از طریق اپلیکیشن اختصاصی اندروید و iOS و حتی به صورت ساده درون وب نیز وجود دارد.

گوگل، اپلیکیشن Hangouts را به Meet و Chat تقسیم کرد

اپلیکیشن دوم به نام Hangouts Chat به سادگی یک برنامه پیام‌رسان بیزینسی بوده و از این لحاظ به برنامه Slack نزدیک است. در این برنامه می‌توان برای تیم‌ها مختلفی که در حال کارکردن در اتاق‌های مجازی متفاوت هستند پیام ارسال کرد یا سندی را با آنها به اشتراک گذاشت. حضور این اپل در مجموعه G Suite‌ امکان اتچ کردن محتوای مختلف از دیگر سرویس‌های گوگل به این سرویس را به امر آسانی بدل کرده و قابلیت تعریف روبات و نوشتن اسکریپت‌های مختلف توسط کاربران و توسعه‌دهندگان در برنامه Chat وجود دارد.

Hangouts Meet ا زهمین امروز در مجموعه G Suite در دسترس قرار دارد اما برای در اختیار داشتن Chat‌ باید زمان بیشتری به انتظار بود. البته علاقه‌مندان به این اپ می‌توانند در برنامه ثبت نام برای در اختیار داشتن زودتر از موعد این اپلیکیشن شرکت کنند.

منبع

ارسال یک پاسخ