تمام شدن دیتای موبایل خبرنگار BBC روی شبکه 5G

0
1376
تمام شدن دیتای موبایل خبرنگار BBC روی شبکه 5G

نسل پنجم شبکه‌های موبایلی یا 5G در چندین کشور جهان از جمله در منطقه‌ای در بریتانیا از یک نظریه صرف به واقعیتی ملموس تبدیل شده است؛ شبکه‌ای که سرعت بالا و تأخیر ناچیزی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد اما از سوی دیگر نگفته پیداست که استفاده از این شبکه فوق پر سرعت نیاز به دیتای موبایل بسیار حجیمی نیز دارد. توجه به مسئله مهم حجیم دیتای موبایل در این زیر ساخت جدید امروز در پخش خبری شبکه BBC از طریق 5G منجر به اختلال جالبی شد.

در این ماجرا، Rory Cella-Jones خبرنگار BBC به اطلاع بینندگان خود رساند که پخش از طریق شبکه 5G اپراتور EE با 15 دقیقه تأخیر همراه بوده چرا که کل سیستم درست قبل از پخش زنده با اختلال روبرو شده است. به گفته Jones، ماجرا به اتمام کل دیتای موبایل روی سیم‌کارت حاضر در دیوایس 5G تعلق داشت که این مسئله به خوبی به اهمیت در اختیار داشتن حجم دیتای بالا در هنگام استفاده از شبکه نسل پنجم اشاره دارد. پوشش 5G در بریتانیا البته هنوز در سطح بسیار پایینی قرار دارد و با توجه به تعداد انگشت‌شمار گوشی‌های پشتیبانی‌کننده از 5G (همچون Galaxy S10 5G)، هنوز این مسئله کاملا فراگیر نشده است.

گلکسی S10 5G با صفحه‌نمایش 6.7 اینچی و 6 دوربین

در حالی‌که کاربران موبایل در سرتاسر دنیا خود را برای تغییر بزرگ بعدی در زمینه سرعت تبادلات تحت شبکه آماده می‌کنند، لزوم تغییر بسته‌های اینترنت و رویکرد اپراتورهای موبایلی در رابطه با شبکه 5G بسیار اهمیت دارد؛ شرایط فعلی را می‌توان به هزینه بالا برای خرید یک ماشین اسپرت پر سرعت و گران‌قیمت تشبیه کرد که سوخت آن در عرض تنها 10 دقیقه در بزرگراه تمام می‌شود!

جدا از این مورد، گزارش BBC بر بستر شبکه 5G، طبق انتظار کاملا شفاف و بدون افت کیفیت بوده و در تست صورت گرفته توسط این شبکه، سرعت به حوالی 260Mbps می‌رسید؛ هرچند چیپ‌ست‌های و اپراتورهای موبایلی روی کاغذ از سرعت‌های بالاتری یاد می‌کنند اما می‌توان امیدوار بود که همین سرعت موجود نیز (که چندین برابر شبکه‌های عادی 4G است) در هنگام لانچ عمومی این شبکه حفظ شود.

منبع

ارسال یک پاسخ