حافظه LPDDR5 برای اولین بار در سری گلکسی S10 می‌آید؟

0
1787
حافظه LPDDR5 برای اولین بار در سری گلکسی S10 می‌آید؟

شرکت سامسونگ در اوائل تابستان سال جاری از اولین حافظه 8 گیگابیتی LPDDR5 رونمائی کرد که نخستین حافظه در این نسل جدید به حساب آمده و از آن به عنوان جانشین حافظه‌های LPDDR4X حاضر در گوشی‌های پرچمدار فعلی بازار یاد می‌شد. حالا گزارش تأیید نشده جدیدی، اولین مورد استفاده از این حافظه LPDDR5 را در نسل بعدی گوشی‌های پرچمدار سامسونگ یعنی گلکسی S10 ذکر کرده است. این گزارش به نقل از یک لیکر در توئیتر منتشر شده که در صورت صحت می‌تواند دنیای گوشی‌های موبایل را با تحولی جدید روبرو سازد. تا به امروز تمامی گوشی‌های پیشرفته به حافظه‌های معمول LPDDR4X مجهز بودند و در صورت حضور حافظه LPDDR5 در Galaxy S10 سرعت بسیار بالاتری در زمینه حافظه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

حافظه LPDDR5 در مقایسه با سریع‌ترین حافظه‌های فعلی تا 1.5 برابر کیفیت بالاتری را ارائه کرده و سرعت تبادل دیتا در آنها به رقم باورنکردنی 51.2 گیگابایت بر ثانیه افزایش می‌یابد. این افزایش سرعت در کاربری‌های معمول به خصوص در زمان برداشت، ویرایش و پخش ویدئوهای 4K به کار می‌آید و در زمانه‌ای که هوش مصنوعی به یک المان کلیدی در همه گوشی‌های موبایل بدل شده، با کمک LPDDR5 عملگرهای هوش مصنوعی با سرعت بالاتر و مصرف انرژی پائین‌تری ارائه می‌شوند.

حافظه LPDDR5 برای اولین بار در سری گلکسی S10 می‌آید؟

چیپ‌های LPDDR5 در زمینه مصرف انرژی نیز موفق عمل می‌کنند؛ این حافظه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در زمان نیاز به تبادل دیتای کمتر، ولتاژ مصرفی کمتری را به خود اختصاص می‌دهند و با تعریف حالتی به نام خواب عمیق (deep sleep mode)، مصرف انرژی تا 30 درصد کاهش پیدا می‌کند.

این نوع از حافظه‌های موبایلی با وجود مزایای ذکر شده،‌ در یک زمینه یعنی قیمت به نفع تولیدکننده و به طبع آن مصرف‌کنندگان نبوده و به همین علت حضور آن در پرچمداران سامسونگ به احتمال قریب به یقین تنها در گوشی‌‌های پیشرفته این سری یعنی Galaxy S10، گلکسی S10 پلاس و گلکسی S5 5G حضور داشته و نسخه ارزان‌تر این خانواده یعنی Galaxy S10E احتمالا فاقد این ویژگی است.

منبع

ارسال یک پاسخ