حسگر اثر انگشت واقعا روی دکمه پاور آیفون 8؟

0
4077
حسگر اثر انگشت واقعا روی دکمه پاور آیفون 8؟

نزدیک به یک ماه پیش خبری در مورد احتمال حضور حسگر اثر انگشت روی کلید پاور آیفون 8 سخن به میان آورد و اپل در این زمینه حتی پتنت (حق ثبت اختراع) جدیدی را نیز منتشر کرده بود. حالا با نزدیک‌تر شدن به زمان ارائه این گوشی به بازار بار دیگر احتمال رفتن سنسور اثر انگشت آیفون 8 روی دکمه پاور این گوشی مطرح شده است. این خبر با توجه به تصاویری رندری سایت Forbes از این گوشی، منتشر شده و در طی آن سایز غیر عادی دکمه پاور علت این نتیجه‌‌گیری بوده است.

Apple-iPhone-8 Apple-iPhone-8

رندرهایی که در این نوبت توسط فوربس منتشر شده براساس شماتیک‌هایی طراحی شده که این سایت از یک تولید‌کننده قاب برای آیفون 8 به دست آورده است. در این تصاویر تقریبا همه چیز به همان صورتی است که از آیفون 8 تا به امروز دیده‌ایم و هیچ نکته خاصی به جز یک مورد در آن دیده نمی‌شود. در این عکس‌ها برخلاف آنچه پیش از این دیده‌ایم کلید پاور در کناره سمت راست گوشی بسیار بزرگ‌تر از گذشته است که این موضوع ظن قرارگیری سنسور اثر انگشت روی این دکمه را با توجه به خبرهای پیشین بسیار تقویت می‌کند. ظاهرا دکمه فیزیکی هوم به صورت دیجیتال به محوطه زیر صفحه‌نمایش که Function Area نامیده می‌شود منتقل شده و صفحه‌نمایش در بالا نیز برای جا دادن سنسورها و دوربین دوم حفره‌های بریدگی مشهودی دارد.

Apple-iPhone-8 Apple-iPhone-8

در صورتی که اپل تصمیم به انتقال سنسور اثر انگشت روی کلید پاور بگیرد، رویای اثر انگشت زیر شیشه صفحه‌نمایش امسال هم جایی در بزرگان دنبای فناوری ندارد و با اینکه کوالکام سنسور اثر انگشت التراسونیک زیر شیشه صفحه‌نمایش را چندی پیش ارائه کرد اما هنوز تا عملی شدن این رویا فاصله نسبتا زیادی باقی مانده است. در نهایت ذکر این نکته نیز خالی از لطف به نظر نمی‌رسد که تمامی این خبرها هنوز در حد صحبت‌های تأیید نشده بوده و باید حداقل دو ماه دیگر تا تأیید و تکذیب نهایی آنها به انتظار نشست.

منبع

ارسال یک پاسخ