خداحافظی اپل با Lightning، آیفون 2019 با USB-C می‌آید؟

0
1663
خداحافظی اپل با Lightning، آیفون 2019 با USB-C می‌آید؟

از مدت‌ها پیش شایعات فراوانی پیرامون شرکت اپل در زمینه کنار گذاشته شدن درگاه ارتباطی Lightning که در طی 9 سال گذشته از آیفون 5 به این سو در تمامی آیفون‌های این برند حضور داشته است، به گوش می‌رسد. اقدام اپل در جای‌گذاری پورت USB-C در iPad Pro 11 و iPad Pro 12.9 سال گذشته نیز بیش از پیش به این گمانه‌زنی‌ها دامن زد. حالا با انتشار جدیدترین نسخه سیستم‌عامل موبایلی اپل یعنی iOS 13 که نسخه نهایی آن برای اولین بار در خانواده آیفون 2019 (با هر نامی که معرفی شوند) به کار گرفته می‌شود مستندات تازه‌ای در رابطه با این ادعا به دست آمده است.

در خبر منتشر شده در این رابطه تصویری از آنچه صفحه ریکاوری iOS 13 نسخه بتا است دیده می‌شود که در آن به جای کایل Lightning، یک کابل با پورت USB-C به سمت کامپیوتر نشان داده شده است. این تصویر با اینکه همچنان تضمینی برای ظاهر شدن پورت USB-C در اعضای خانواده آیفون 2019 نخواهد بود اما می‌توان امید داشت که این اتفاق به همین صورت در آینده رخ دهد. برخورداری از پورت USB-C در گوشی‌های آیفون به امکان استفاده از طیف بسیاری گسترده‌تری از لوازم جانبی در این گوشی‌ها منجر می‌شود که تا پیش از این به دلیل اختصاصی بودن درگاه اتصال اپل، در دسترس کاربران این شرکت نبوده است.

خداحافظی اپل با Lightning، آیفون 2019 با USB-C می‌آید؟

از نگاهی دیگر اما حذف کامل Lightning و جایگزینی آن با USB-C در همه اعضای خانواده آیفون 2019 به دلیل سرمایه‌گذاری اپل روی این درگاه ارتباطی و کسب درآمد از طریق فروش امتیاز پورت Lightning به سازندگان لوازم جانبی چندان منطقی به نظر نمی‌رسد و شاید باید منتظر ارائه USB-C روی جایگزین‌های iPhone XS و iPhone XS Max و ادامه حضور لایتنینگ روی جانشین iPhone XR باشیم.

منبع

ارسال یک پاسخ