اپل بخش مودم موبایل اینتل را 1 میلیارد دلار خرید

0
1505
اپل بخش مودم موبایل اینتل را 1 میلیارد دلار خرید

تنها سه روز پیش بود که وال‌استریت ژورنال از خرید قریب‌الوقوع کسب و کار مودم 5G اینتل به قیمت 1 میلیارد دلار توسط اپل خبر داد و خالا این خبر توسط خود شرکت اپل نیز در یک بیانیه رسمی که در سایت این شرکت منتشر شده، تأیید شده است. خرید بخش مودم موبایل شرکت اینتل توسط اپل در راستای کاهش وابستگی اپل به کمپانی‌های سازنده سخت‌افزار در قسمت‌های مختلف رخ داده که پیش از این در زمینه پردازنده و گرافیک نیز به تحقق پیوسته بود. مودم موبایل اینتل از مدت‌‌ها پیش انتخاب اول اپل برای آیفون‌های این شرکت بوده است اما با مطرح شدن 5G و عقب بودن اینتل از رقیب آن یعنی کوالکام، شرایط سختی را پیش روی اپل در جهت انتخاب شریک آینده خود گذاشت که در نهایت به توافق اپل و کوالکام و کنار گذاشتن اختلافات بین دو شرکت منجر شد.

خرید بخش مودم موبایل شرکت اینتل توسط اپل به گفته این شرکت در سه‌ماهه چهارم سال جاری میلادی نهایی شده و در جریان آن نزدیک به 2,200 کارمند مشغول به کار در مجموعه اینتل نیز به اپل خواهند پیوست. این توافق همچنین شامل حقوق مالکیت معنوی و تجهیزات شرکت اینتل در این زمینه نیز خواهد شد.

اپل بخش مودم موبایل اینتل را 1 میلیارد دلار خرید

بعد از نهایی شدن این قرارداد، اپل مالک بیش از 17 هزار حقوق مالکیت معنوی مرتبط با فناوری بی‌سیم خواهد شد که طیف متنوع آن‌‌ها از پروتکل‌ها تا استانداردهای ارتباط موبایلی  و تا معماری مودم گسترده خواهد بود. اینتل البته پس از این نیز قادر به توسعه مودم برای صنایعی مثل کامپیوترهای شخصی، دستگاه‌های اینترنت اشیاء و اتوموبیل‌ها خواهد بود و تنها محدودیت در این زمینه به صنعت اسمارت‌فون باز می‌گردد.

اپل اما با نهایی شدن این قرارداد، خود را برای آینده‌ای متفاوت برای نسل‌های بعدی آیفون آماده می‌کند و همانطور که Johny Srouji معاونت ارشد بخش فناوری‌های سخت‌افزاری اپل می‌گوید، این قرارداد به اپل اجازه تمایز بیش در سال‌های پیش رو را خواهد داد.

منبع

ارسال یک پاسخ