درآمد سامسونگ به 54 میلیارد دلار رسید؛ گزارش مالی Q2 2017

0
2268
درآمد سامسونگ به 54 میلیارد دلار رسید؛ گزارش مالی Q2 2017

شرکت سامسونگ روز گذشته جدیدترین گزارش مالی خود از سه ماهه دوم سال 2017 را منتشر کرد. طبق این گزارش درآمد سامسونگ در این فصل به رقم 61 تریلیون وان کره جنوبی معادل 54.7 میلیارد دلار آمریکا رسیده که از این مقدار 14.07 تریلیون وان کره جنوبی (معادل 12.6 میلیارد دلار آمریکا) سود عملیاتی این شرکت در این بازه زمانی بوده است. این میزان نسبت به سال گذشته 72 درصد افزایش پیدا کرده که رقمی بسیار امیدوار کننده برای سامسونگ به حساب می‌آید. سود عملیاتی در گزارش مالی سامسونگ از Q1 2017 برابر 9.9 تریلیون وان بود که به روشنی می‌توان به اختلاف این دو پی برد. البته ذکر این نکته بسیار اهمیت دارد که سه ماهه‌های اول سال‌های میلادی معمول از فروش ضعیف‌تری برخوردار بوده و اصطلاحا از آنها با عنوان off-season یاد می‌شود با این وجود به صورت مشخص می‌توان به ارتقا درآمد سامسونگ در سه ماهه اخبر اعتراف کرد.

کسب و کار چیپ‌ست در بین تمامی بیزینس‌های سامسونگ از بیشترین سود و رشد برخوردار بود به طوری که 7.2 میلیارد دلار از سود عملیاتی به این کسب و کار تعلق داشته است. این رقم در سه ماهه سوم یعنی حد فاصل جولای تا سپتامبر حتی بیشتر می‌شود که علت آن تقاضای بیشتر بازار برای چیپ‌‌های NAND و حافظه‌های DRAM است.

درآمد سامسونگ به 54 میلیارد دلار رسید؛ گزارش مالی Q2 2017

بخش موبایل سامسونگ که IT & Mobile Communications یا به صورت خلاصه IM نامیده می‌شود بیش از نیمی از درآمد کلی سامسونگ را تولید کرده است. در این بخش 30 تریلیون وان کره جنوبی درآمدزایی شده است که به گفته خود سامسونگ این مورد به دلیل رکوردشنی S8 و S8 پلاس در فروش بوده است. از بین این دو نیز +S8 بیش از نیمی از فروش را به خود اختصاص داده است. با وجود عملکرد خود گوشی‌های رده بالا، گوشی رده میانی و سطح پایین عملکرد بهتری نسبت به قبل نداشته‌اند و بنابراین تعداد کل گوشی‌های وارد بازار شده نسبت به سه ماهه قبل تفاوت خاصی نداشته است.

درآمد سامسونگ به 54 میلیارد دلار رسید؛ گزارش مالی Q2 2017

سامسونگ به دلیل قرارداد با اپل برای ساخت پنل OLED برای آیفون 8 انتظار بهبود عملکرد در سه ماهه سوم را دارد.

منبع

ارسال یک پاسخ