چگونه دکمه Home در S8 مشکل سوختن پیدا نمی‌کند؟

0
3340
چگونه دکمه Home در S8 مشکل سوختن پیدا نمی‌کند؟

یکی از ویژگی‌های اصلی گوشی‌های گلکسی S8 و S8+ سامسونگ، حذف دکمه Home زیر صفحه‌نمایش و گسترش پنل تا لبه‌های پایینی (و البته بالایی) دستگاه است. در این میان با حذف دکمه هوم یک دکمه مجازی با ظاهری جدید به صورت همواره روشن روی صفحه‌نمایش در نظر گرفته شده که کاربران می‌توانند با لمس آن حتی هنگامی که صفحه خاموش است ، کارایی مشابه‌ای همچون هوم فیزیکی به دست بیاورند. این همواره روشن بودن این دکمه یکی از کاربران این گوشی در هلند را به پرسیدن سوالی در مورد امکان سوختن پیکسل‌های زیر این دکمه (اصطلاحا burn-in شدن) از سامسونگ ترغیب کرده است و جواب سامسونگ به این پرسش نیز در نوع خود جالب است.

در پاسخ به این پرسش در ترجمه از هلندی به انگلیسی کلمه Skip دیده می‌شود که در ابتدا چندان معنی نمی‌دهد اما با بررسی عملکرد این دکمه در دنیای واقعی می‌توان به مفهوم Skip که در اینجا به معنای پرش و بیشتر در مفهوم Jump استفاده شده است پی برد.

Samsung-Galaxy-S8-Always-on-button Samsung-Galaxy-S8-Always-on-button Samsung-Galaxy-S8-Always-on-button

دکمه Home در گلکسی S8 در حقیقت هر چند لحظه یک بار جایگاه خود را چند پیکسل کوچک جابجا می‌کند که با وجود آنکه این جابجایی چندان برای چشم محسوس نیست اما همین مسئله از burn-in شدن و جا انداختن پیکسل‌های آن به دلیل روشن بودن دائمی جلوگیری می‌کند. این رویه پیش از این نیز در برخی ساعت‌های هوشمندی که صفحه همراه روشن دارند اجرا شده است و اجزای صفحه‌نمایش در حول و حوش خود چند پیکسلی را هر از چندگاهی حرکت می‌کنند.

منبع

ارسال یک پاسخ