ردمی نوت5 جدید با دوربین بهتر و اندروید 8 آمد

0
1919
ردمی نوت5 جدید با دوربین بهتر و اندروید 8 آمد

شرکت شائومی چندی پیش دو اسمارت‌فون به نام‌های ردمی نوت 5 و ردمی نوت 5 پرو را در بازار هند رونمائی کرد. از بین این دو گوشی، ردمی نوت 5 دقیقا همان Redmi 5 پلاس بود که نزدیک به سه ماه پیش در کشور چین معرفی شده اما مدل پرو در این میان یک گوشی کاملا جدید بود. شرکت شائومی اما امروز یک گوشی جدید به اسم ردمی نوت5 را به معرفی کرده که همان مدل ردمی نوت 5 پرو است که در هند معرفی شده اما این بار تغییراتی نیز در آن ایجاد شده است.

ردمی نوت5 جدید با دوربین بهتر و اندروید 8 آمد

ردمی نوت5 جدید درست مثل همتای مخصوص بازار هند دارای صفحه‌نمایش 5.99 اینچی 1080×2160 پیکسلی IPS LCD بوده و پردازش نیز در آن با Snapdragon 636 انجام می‌شود. رم 3GB/4GB/6GB همراه با حافظه داخلی 32/64GB در این گوشی نیز نکرار شده و از این بابت تفاوتی نیز دیده نمی‌شود. ظرفیت باتری این مدل نیز بدون تغییر نسبت به گذشته 4,000mAh است.

ردمی نوت5 جدید با دوربین بهتر و اندروید 8 آمد

اما همه چیز نیز در ردمی نوت5 جدید مثل گذشته نیست و در این میان برخی تفاوت‌ها نیز وجود دارد. بزرگ‌ترین تفاوت بین این دو گوشی بی‌شک به دوربنی اصلی آن در بخش پشتی تعلق دارد. این دوربین با اینکه همچنان 12 مگاپیکسلی ست اما لنز آن تغییر بزرگی را به خود دیده و از f/2.2 مدل پیشین حالا به f/1.9 ارتقاء پیدا کرده و روی کاغذ عملکرد بسیار بهتری در مورد سوژه‌های با نور کمتر خواهد داشت. نکته دیگری که به عملکرد بهتر این دوربین در نور کم منجر می‌شود به سایز پیکسل‌های دوربین تعلق دارد که از 1.25 میکرون در نوت 5 پرو حالا به 1.4 میکرون ارتقاء پیدا کرده است. فوکوس خودکار در این دوربین نیز با قابلیت فوکوس تشخیص فاز dual pixel انجام می‌شود. دوربین سلفی این گوشی نیز تغییر کرده و به جای دوربین 20 مگاپیکسلی حاضر در ردمی نوت5 پرو حالا از یک دوربین 13 مگاپیکسلی استفاده شده که به قابلیت هوش‌مصنوعی در مواردی مثل برداشت پرتره، حالت زیبائی چهره و باز کردن قفل صفحه‌نمایش با تشخیص چهره در ان اشاره شده مجهز شده است. البته ظاهرا همه این موارد در نسخه پیشین نیز حضور داشت و در اینجا تنها تأکید دوباره‌ای برای این قابلیت‌ها شده است.

ردمی نوت5 جدید با دوربین بهتر و اندروید 8 آمد

در نهایت این گوشی برخلاف مدل پیشین که با اندروید 7.1.1 ارائه شده بود قرار است با اندروید 8.0 Oreo و MIUI 9 ارائه شده و در آن از پروژه تربل نیز پشتیبانی می‌شود. ردمی نوت5 در چهار رنگ مشکی، آبی، طلائی و رزگلد با قیمت 1,099 یوان (نزدیک به 173 دلار) برای نسخه 3GB/32GB و 1,699 یوان (نزدیک به 268 دلار) برای نسخه 6GB/64GB به بازار ارائه می‌شود.

منبع

ارسال یک پاسخ