سامسونگ هم شارژر بی سیم به سبک اپل می‌سازد؟

0
1785
سامسونگ هم شارژر بی سیم به سبک اپل می‌سازد؟

شارژر بی سیم یکی از ویژگی‌های مهم ارائه شده در بخش باتری موبایل در طی چند سال گذشته است که نشان آن را در اکثر گوشی‌های اندرویدی پرچمدار بازار با کاورهای غیر فلزی در بخش پشتی (شیشه‌ای یا پلاستیکی) می‌توان مشاهده کرد. اپل اما در زمینه شارژر بی سیم چندان فعال نبوده و به دلیل فلزی بودن گوشی‌های این شرکت تا سال گذشته امکان شارژ کردن باتری این دیوایس‌ها به صورت وایرلس وجود نداشت. این رویه در آیفون 8 و آیفون 8 پلاس و همچنین آیفون X تغییر کرد و این سه گوشی به لطف جنس شیشه‌ای بدنه در بخش پشتی از این امکان بهره می‌برند. اپل حین رونمایی از این مدل‌ها، دیوایسی به نام AirPower را به نمایش گذاشت که می‌توانست در یک لحظه آیفون، آیپد و اپل واچ کاربران را شارژ کند این دیوایس هنوز به بازار راه نیافته و حتی قیمت آن نیز مشخص نشده است. امروز درخواست ثبت اختراع (Patent Application) تازه‌ای از سوی سایت USPTO (که مسئول ثبت اختراع و مالکلیت معنوی در ایالات متحده است) منتشر شده که سامسونگ را نیز در این زمینه فعال نشان می‌دهد.

طبق این درخواست ثبت اختراع، سامسونگ رویکرد متفاوتی را نسبت به اپل در پیش گرفته و با اینکه در دستگاه شارژ وایرلس این شرکت نیز می‌توان همزمان چند دستگاه را شارژ کرد اما برتری آن به همینجا خاتمه نیافته و موضوع زمانی جالب می‌شود که بدانیم این دستگاه از هر دو فناوری اصلی شارژ وایرلس Qi پشتیبانی می‌کند. فناوری‌های مختلف شارژ Qi شامل یک فناوری القایی یا اینداکتیو و یک فناوری تشدیدی یا رزونانسی می‌شود که در اولی دو سیم‌پیچ در کنار یکدیگر قرار گرفته و میدان الکتریکی از یک سیم‌پیچ به دیگری منتقل می‌شود و در دیگری با استفاده از فناوری تشدید یا رزونانس، توان الکتریکی از یک سیم‌پیچ به گوشی منتقل می‌شود. در درخواست پتنت سامسونگ می‌توان همزمان دو دستگاه که فناوری شارژ بی سیم متفاوتی دارند یا دو دستگاه القایی را با هم شارژ کرد و مشکلی از این لحاظ وجود نخواهد داشت.

اعلام درخواست ثبت اختراع از سوی USPTO هنوز به معنای تعلق گرفتن این پتنت به سامسونگ نیست و باید منتظر تأیید یا رد این درخواست از سوی این نهاد در آینده باشیم. علاوه بر این همچون گذشته صرف اعلام این درخواست به معنای ساخته شدن حتمی آن در آینده نیست.

منبع

ارسال یک پاسخ