سلفی درون صفحه‌نمایش – شعبده‌بازی جدید اوپو و شیائومی

0
1434
سلفی درون صفحه‌نمایش: شعبده‌بازی جدید اوپو و شیائومی

در طی یکی دو سال گذشته دوربین سلفی به بزرگ‌ترین دردسر طراحان گوشی‌های موبایل برای تعبیه یک صفحه‌نمایش فول‌اسکرین بدون حاشیه تبدیل شده و راه‌کارهای متعددی برای کنار زدن آن از ناچ‌های گوناگون کوچک و بزرگ گرفته تا سلفی‌های پانچی، گوشی‌های اسلایدری و سلفی‌های پاپ‌آپ ارائه شده است. این راه‌کارها که هم‌اینک در همه گوشی‌های امروز از پرچمدارانی مثل گلکسی S10 و S10 پلاس و هواوی P30 Pro گرفته تا نمونه‌های میانی Oppo F11 Pro و Vivo V15 Pro و مدل‌های ساده‌تری مثل Moto Z4 به چشم می‌خورد همگی در یک نگاه مشابه راه‌حل‌های میانی و نه یک راه‌حل دائمی به نظر می‌رسند و از مدتی پیش زمزمه‌هایی مبنی بر ارائه سلفی درون صفحه‌نمایش مطرح شده بود؛ ایده سلفی درون صفحه‌نمایش برخلاف ایده‌های امروزی، به یک حفره مشکی درون صفحه‌نمایش منجر نشده و جایگاه دوربین تا قبل از استفاده از آن حتی دیده نمی‌شود.

دو شرکت اوپو و شیائومی امروز در دو ویدئوی کوتاهی که در شبکه توئیتر منتشر کردند نمایی از آینده و دوربین سلفی درون صفحه‌نمایش را به معرض دید عموم گذاشتند که شاید منجر به متحول شدن طراحی گوشی‌های هوشمند در آینده نزدیک شود. در ویدئوی منتشر شده اوپو (ویدئوی بالا) که یک ویدئوی 15 ثانیه‌ای کوتاه است گوشی به نمایش گذاشته شده مشابه یک اسمارت‌فون فول‌اسکرین عادی بدون ناچ به نظر می‌رسد اما با فعال کردن دوربین دایره‌ای در بالا و در مرکز برای چند ثانیه روشن می‌شود و بعد دوربین امکان عکاسی سلفی را فراهم می‌کند. با وجود آنکه هنوز اطلاعای در مورد زمان حضور این دوربین‌های جدید در دست نیست اما معاونت ارشد شرکت اوپو در رابطه با آنها به کیفیت پایین‌تر این سنسورها نسبت به سلفی‌های عادی اشاره کرده که این موضوع شاید حضور آنها را در بازار به تأخیر بیندازد.

سلفی درون صفحه‌نمایش: شعبده‌بازی جدید اوپو و شیائومی

ویدئوی شیائومی اما اندکی طولانی‌تر بوده و توضیحات بیشتری را در مورد سلفی درون صفحه‌نمایش در بر دارد. به گفته شیائومی، این شرکت با ثبت اختراعی جدید، راهی برای شفاف کردن صفحه‌نمایش بدون بازتاب نور در هنگام خاموش بودن صفحه‌نمایش یافته است و از این طریق یک دوربین 20 مگاپیکسلی سلفی را با لنز 5 قطعه‌ای درون یک صفحه‌نمایش OLED (که خود نقش لایه پلاستیکی رویی دوربین را ایفا می‌کند) قرار داده است.

 

با اینکه در مورد شیائمی نیز هنوز زمان عرضه این فناوری مشخص نشده است اما می‌توان انتظار داشت تا این تکنولوژی پیشرفته را در نسل بعدی گوشی‌های Mi Mix این شرکت که همواره به ارائه بالاترین درصد صفحه‌نمایش به بدنه معروف بوده‌اند مشاهده کرد.

منبع 1

منبع 2

ارسال یک پاسخ