معرفی سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی جدید سامسونگ!

0
1525
معرفی سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی جدید سامسونگ!

سامسونگ روز گذشته از دو سنسور دوربین جدید برای گوشی‌های موبایل رونمایی کرد که احتمالا به‌زودی در گوشی‌های شیائومی و البته تولیدات خود شرکت سامسونگ به‌کار گرفته می‌شوند. هیجان‌انگیزترین عضو معرفی شده در این نوبت سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ با نام ISOCELL HP1 است که صحبت از آن مدت‌ها بر سر زبان‌ها بود. این سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ از شیوه جدیدی برای ترکیب پیکسل‌ها با یکدیگر بهره می‌‌برد که ChamaleonCell نام دارد و در آن مربعی متشکل از 4 سطر و 4 ستون (در مجموع 16 پیکسل) با هم ترکیب شده و تشکیل یک سوپر پیکسل بسیار بزرگ را می‌دهند. اندازه هریک از پیکسل‌های این سنسور در حالت عادی تنها 0.64  میکرون است که با این روش در کنار هم تشکیل یک پیکسل بزرگ 2.56 میکرونی را می‌دهند.

معرفی سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی جدید سامسونگ!

وضوح تصویر در این حالت طبیعتا یک شانزدهم وضوح اصلی یعنی 12.5 مگاپیکسل خواهد بود. این دوربین 200 مگاپیکسلی البته طبیعتا با حداکثر رزولوشن یعنی همان 200 مگاپیکسل نیز امکان تصویربرداری دارد هرچند از نظر کیفیت به‌خصوص در نور کم برتری خاصی را ارائه نخواهد کرد. با ترکیب 4 پیکسل با هم و تشکیل یک پیکسل بزرگ‌تر 1.28 میکرونی، این دوربین می‌تواند در وضوح 50 مگاپیکسلی نیز عکاسی کند. امکان فیلم‌برداری دراین حالت با وضوح 8K با 30 فریم در ثانیه نیز بدون کوچک‌شدن یا بریدگی کار وجود دارد.

معرفی سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی جدید سامسونگ!

سامسونگ همزمان از سنسور دیگری به نام ISOCELL GN5 نیز رونمایی کرده که یک سنسور دوربین 50 مگاپیکسلی با سلول‌هایی با ابعاد 1 میکرون است که به‌گفته سامسونگ برای اولین در این رده از سیستم‌ فوکوس پیشرفته Dual Pixel Pro بهره می‌برد.

معرفی سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی جدید سامسونگ!

این سنسور نسبت به ISOCELL GN2 که چندی پیش رونمایی شد و پس از مدتی در Xiaomi 11 Ultra به‌کار گرفته شد در جایگاه پایین‌تری چه به لحاظ اندازه کلی سنسور و چه از نظر اندازه پیکسل‌ها قرار می‌گیرد. این حسگر همچنین از فناوری مدرنی به‌نام Front Deep Trench Isolation نیز برای ایزوله کردن درون پیکسل‌ها، حفظ نور و جلوگیری از نشتی نوری بهره می‌برد.

منبع

ارسال یک پاسخ