سونی Xperia 1 II با Snapdragon 865،‌ لنز زایس و 5G

0
2038
سونی Xperia 1 II با Snpadragon 865،‌لنز زایس و 5G

همین دو، سه روز پیش بود که سونی از گوشی ارزان‌قیمت جدید Xperia L4 خود با صفحه‌نمایش 21:9 و دوربین‌های سه‌گانه رونمایی کرد و حالا طبق پیش‌بینی‌ها نوبت به جدیدترین پرچمدار این شرکت ژاپنی رسیده است. سونی Xperia 1 II (بخوانید سونی اکسپریا وان مارک تو) طبق انتظار از یک گوشی پیشرفته و پرچمدار به آخرین دستاورد پردازشی دنیای موبایل یعنی چیپ‌ست Snapdragon 865، مجموعه دوربین‌‌‌های تغییر یافته با یک سورپرایز بزرگ و پشتیبانی از 5G مجهز شده است. سونی Xperia 1 II البته از لحاظ طراحی گام بزرگی را رو به جلو بر نداشته و هنوز حاشیه‌های ضخیمی بر بالا و پایین صفحه‌نمایش آن دیده می‌شوند.

سونی Xperia 1 II با Snpadragon 865،‌لنز زایس و 5G

سونی Xperia 1 II از یک صفحه‌نمایش 6.5 اینچی 4K با فناوری ساخت OLED و با پشتیبانی از محتوای HDR بهره می‌برد که طبق انتظار بار دیگر با نسبت کشیده و عریض 21:9 ارائه شده است. سونی در این گوشی از نرخ‌ به‌روزرسانی بالا که این روزها به ترند جدیدی در بازار موبایل شده، صرفنظر کرده و به جای آن به سراغ فناوری دیگری برای کاهش Motion Blur رفته که طبق ادعای این شرکت مزیت‌هایی در حد یک پنل 90 هرتزی ارائه می‌دهد. در این فناوری محتوای صفحه به صورت دائم تحلیل شده و هر فریم منفرد برای کاهش تأخیرها، مورد بررسی و تنظیم نهایی قرار می‌گیرد. سونی البته با این وجود بازهم به طراحی نچندان به روز خود در حفظ حاشیه‌های بزرگ در بالا و پایین صفحه‌نمایش دست نزده است و از این لحاظ جایگاه پایین‌تری را نسبت به دیگر رقبا کسب می‌کند.

سونی Xperia 1 II با Snpadragon 865،‌لنز زایس و 5G

داستان دوربین‌های بخش پشتی این گوشی اما جذاب‌تر بوده و در حالی‌که مثل سال گذشته از سه دوربین 12 مگاپیکسلی در این قسمت استفاده شده اما شباهت این دوربین‌ها به نسل قبلی در همین‌جا خاتمه پیدا می‌کند و نه‌تنها جایگاه این دوربین‌ها عمودی از مرکز به کناره تصویر منتقل شده بلکه نوع این دوربین‌ها نیز با گذشته متفاوت است. اولین نکته جدید در این میان حضور لنز زایس در این مجموعه است که با وجود آن‌که سال‌هاست در دوربین‌های عکاسی و فیلم‌برداری سونی حضور دارد اما در گوشی‌های موبایل این شرکت تا به امروز غایب بوده و نوکیا تنها شرکتی در این سال‌ها نام گرفته که از این اپتیک‌های با کیفیت بهره گرفته است. دوربین سلفی این گوشی البته همچنان 8 مگاپیکسلی‌ست و عنوان زایس را در کنار خود نمی‌بیند.

سونی Xperia 1 II با Snpadragon 865،‌لنز زایس و 5G

بالاترین دوربین این مجموعه یک نمونه 12م گاپیکسلی التراواید با فاصله کانونی 16 میلی‌متری و گشودگی دیافراگم f/2.2 است که در مقابل سنسور کوچکی با اندازه 1/2.6 اینچ قرار داشته و از اتوفوکوس Dual-Phase detection بهره می‌برد. دومین دوربین یک 12 مگاپیکسلی دیگر از نوع تله‌فتو با فاصله کانونی 70 میلی‌متری‌ست که دهانه دیافراگم آن بسته‌تر و برابر f/2.4 است اما نه‌تنها از اتوفوکوس تشخیص فاز بلکه از لرزه‌گیر اپتیکال نیز بهره می‌برد. در نهایت دوربین اصلی نیز 12 مگاپیکسلی‌ست اما سنسور آن به بزرگی 1/1.7 اینچ بوده و در مقابل لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.7 قرار دارد. یک سنسور ToF نیز در این مجموعه در نظر گرفته شده است.

سونی Xperia 1 II با اندروید 10 و پروسسور SD865 همراه با مودم 5G از نوع Sub 6GHz ارائه شده و 8 گیگ رم و 256 گیگ حافظه داخلی UFS دارد. این گوشی به استاندارد ضد آب IP65/68 مجهز بوده و باتری 4 هزار میلی آمپر ساعتی آن نیز از شارژ بی‌سیم بهره می‌برد. در این گوشی همچنان برخلاف مدل‌های سال پیش بار دیگر از جک هدست استافده شده و سنسور اثر انگشت نیز در کناره سمت راست آن قرار دارد.

سونی Xperia 1 II با Snpadragon 865،‌لنز زایس و 5G

این گوشی در رنگ‌های مشکی و ارغوانی از اواخر بهار 2020 به بازار اروپا عرضه شده و قیمت آن هنوز مشخص نیست.

سونی Xperia 1 II با Snpadragon 865،‌لنز زایس و 5G

سونی به جز این گوشی اطلاعاتی در مورد یک گوشی ویژه دیگر به نام Xperia Pro نیز منتشر کرده که ظاهرا در بسیاری از موارد مشابه Xperia 1 II است اما ظاهرا برای کاربری برداشت ویدئوی حرفه‌ای ساخته شده و برای نمونه به پورت HDMI مجهز خواهد شد.

سونی Xperia 1 II با Snpadragon 865،‌لنز زایس و 5G

این گوشی دارای مودم 5G از نوع mmWave بوده و می‌تواند به عنوان هاب اتصال برای سیستم‌های تصویربرداری حرفه‌ای برای انتقال تصویر (broadcast) عمل کند.

منبع

ارسال یک پاسخ