شارپ Aquos R5G – پرچمداری با Snapdragon 865 و 4 دوربین

0
1576
شارپ Aquos R5G - پرچمدارای با Snapdragon 865 و چهار دوربین

شرکت ژاپنی شارپ در یکی دو سال گذشته در زمینه ساخت گوشی‌های پرچمدار متفاوت به خصوص برای بازار داخلی ژاپن فعال بوده و در سال 2019 از Aquos Zero2 با صفحه‌نمایش 240 هرتزی و Aquos R3 با دو ناچ و پنل 120 هرتزی رونمایی کرده است. این شرکت امروز مدل تازه‌ای را به نام Aquos R5G به نمایش گذاشته که روی کاغذ مشخصاتی در سطح بهترین پرچمداران سال 2020 را نشان می‌دهد. Aquos R5G نخستین گوشی 5G این کمپانی‌ست که ظاهرا بار دیگر تنها در بازار ژاپن عرضه خواهد شد. در این مدل از یک صفحه‌نمایش 6.5 اینچی بزرگ با حاشیه‌های اندک در چپ و راست اما با حاشیه‌های نسبتا زیاد در بالا و پایین استفاده شده که عملا از دو ناچ بهره می‌برد. ناچ نیم‌دایره‌ای بخش بالایی، دوربین سلفی را در خود جای داده است حال آنکه در پایین و در جایی‌که سنسور اثر انگشت در مرکز قرار گرفته است نیز بار دیگر بریدگی کوچک دیگری به چشم می‌خورد.

شارپ Aquos R5G - پرچمدارای با Snapdragon 865 و چهار دوربین

این صفحه‌نمایش که از فناوری IGZO در ساخت آن استفاده شده از پنلی با نرخ به‌روزرسانی 120 هرتزی بهره می‌برد و وضوح آن نیز +QHD است. در بخش پشتی دستگاه چهار دوربین به صورت یک ستون عمودی در زیر یکدیگر قرار گرفته‌اند که شامل یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی مجهز به OIS، یک دوربین 12 مگاپیکسلی دیگر از نوع زوم بازهم با امکان لرزه‌گیر اپتیکال، یک دوربین 48 مگاپیکسلی التراواید و در نهایت یک ماژول ToF می‌شوند. دوربین اصلی این مجموعه از قابلیت فیلم‌برداری 8K بهره می‌برد.

شارپ Aquos R5G - پرچمدارای با Snapdragon 865 و چهار دوربین

چیپ‌ست پردازشی دستگاه طبق انتظار از نوع Snpadragon 865 بوده و 12 گیگابایت رم (از نوع LPDDR5) و 256 گیگابایت حافظه داخلی (از نوع UFS 3.0) با امکان ارتقاء دارد. سیستم‌عامل گوشی اندروید 10 بوده و باتری آن نیز از ظرفیت نجنئان بالای 3,730mAh بهره می‌برد. این گوشی 189 گرمی به استاندارد مقاومت IP68 مجهز شده و وزن آن 189 گرم است. اسپیکرهای استریو دیگر نکته قابل اشاره در مورد Aquos R5G به حساب می‌آید.

شارپ Aquos R5G - پرچمدارای با Snapdragon 865 و چهار دوربین

شرکت شارپ هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت و امکان ارائه احتمالی این گوشی به دیگر بازارها ارائه نکرده اما در آینده و در زمان حضور این مدل در بازار ژاپن در بهار امسال به این سوال‌ها نیز پاسخ داده خواهد شد.

منبع

ارسال یک پاسخ