شارژ سریع آیفون از پرچمداران اندرویدی کندتر است!

0
1825
شارژ سریع آیفون از پرچمداران اندرویدی کندتر است!

شارژ سریع آیفون برای اولین بار در آیفون 8 و 8 پلاس و آیفون X به صورت رسمی معرفی شد. استفاده از این فناوری البته احتیاج به هزینه جداگانه‌ای داشت و شارژر سریع همراه هیچ‌یک از این سه‌گوشی به صورت پیش‌فرض ارائه  نمی‌شد. تا به امروز سرعت شارژ سریع آیفون هم‌طراز با برترین‌ گوشی‌های اندرویدی و پرچمداران بازار تلقی می‌شد اما امروز یک تحقیق جدید که توسط Tome’s Guide انجام شده خلاف این موضوع را نشان می‌دهد.

شارژ سریع آیفون از پرچمداران اندرویدی کندتر است!

در این تحقیق گوشی‌های اندرویدی OnePlus 5T، ال‌جی V30، گوگل پیکسل 2 و سامسونگ گلکسی نوت8 به عنوان نمونه‌‌هایی برای مقایسه با شارژ سریع آیفون در نظر گرفته شده‌اند که دوتای اول سرعت شارژ بالاتری را نسبت به آیفون X و دو آیفون 8 و 8 پلاس از خود نشان دادند. در 30 دقیقه اول برتری به طور کامل به وان‌پلای 5T تعلق دارد که توانست در این نیم ساعت شارژ باتری خود را به 59 درصد برساند. در مقام دوم LG V30 با شارژ 53 درصدی قرار داشته و آیفون‌های X، هشت و هشت پلاس به ترتیب در جایگاه‌های بعدی با شارژ‌های 50، 49 و 47 درصدی قرار می‌گیرند.  پس از یک ساعت این نتایج تکرار می‌شود و وان‌پلاس 5T با شارژر 93 درصدی هنوز در صدر قرار می‌گیرد، V30 با 86 درصد دوم است و سه آیفون X، هشت و هشت پلاس نیز به ترتیب 81، 80 و 79 درصد شارژ دارند. اگر قرار بود از شارژ‌های پیش‌فرض آیفون‌ها استفاده شود سرعت شارژ بسیار کمتر بود و به عنوان مثال آیفون 8 پس از 30 و 60 دقیقه به ترتیب تنها به شارژ‌های 30 و 58 درصد می‌رسید و این رقم برای آیفون 8 پلاس برابر 26 و 55 درصد و برای آیفون X پس از 30 و 60 دقیقه تنها 17 و 37 درصد بود.

شارژ سریع آیفون از پرچمداران اندرویدی کندتر است!

نتایج این تحقیق به روشنی نشان می‌دهد که شارژرهای سریع آیفون با اینکه با باتری‌های به نسبت با ظرفیت پائین‌تری نیز نسبت به همتایان اندرویدی خود روبرو هستند هنوز سرعت شارژ کمتری را ارائه می‌کنند و این در حالی ست که برای خرید آنها باید هزینه جداگانه‌ای را اختصاص داد در حالی که شارژ‌های سریع اندرویدی‌ها در جعبه مختویات آنها معمولا موجود است.

منبع

ارسال یک پاسخ