شرایط گوگل در بازار اسمارت‌واچ‌ها با خرید Fitbit تغییر می‌کند؟

0
2226
شرایط گوگل در بازار اسمارت‌واچ‌ها با خرید Fitbit تغییر می‌کند؟

چند روز پیش بود که خرید Fitbit با قیمت 2.1 میلیارد دلاری از سوی گوگل، به تیتر اول خبرگزاری‌هیا بدل شد؛‌خرید Fitbit برای کمپانی گوگل امری متفاوت و نچندان متداول محسوب شده و قیمت خرید آن نیز از برخی دیگر از خریدهای این شرکت مثل یوتیوب فراتر است. بعد از نهایی شدن این قرارداد خرید، فیت‌بیت درست همانند Nest به کمپانی گوگل الحاق شده و احتمالا به معنای تسریع حضور گوگل در بازارهای ساعت‌های هوشمند به صورت یک کمپانی سخت‌افزاری خواهد بود. شرکت فیت‌بیت در این رابطه به حفظ مجدانه اطلاعات شخصی و سلامتی افراد تأکید می‌کند که این موضوع را نیز می‌توان به منتقل نشدن این اطلاعات به سیستم تبلیغاتی Google Ads تعبیر کرد.

شرایط گوگل در بازار اسمارت‌واچ‌ها با خرید Fitbit تغییر می‌کند؟

اما آیا خرید Fitbit همچون شرایطی که پیش از این در زمینه خرید HTC برای گوگل رخ داد و بخش سخت‌افزاری تولید گوشی‌های هوشمند این کمپانی در خدمت ساخت اسمارت‌فون‌های پیکسل قرار گرفت می‌تواند تضمینی برای موفقیت گوگل در این بازار به شدت رقابتی باشد؟ طبق برآوردهای صورت پذیرفته در همین چند روز بسیاری از کاربران پیشین و البته وفادار فیت‌بیت در پی این اقدام به صرافت ترک این برند و انتخاب برندهای دیگر به خصوص اپل واچ افتاده‌اند و از این گذشته به شرط حفظ این مشتریان و به تعویق افتادن تصمیم آن‌ها برای ترک فیت‌بیت، گوگل احتمالا با شرایط دشواری برای مدیریت این حجم کاربران و نیازهای متفاوت آنها روبرو می‌شود.

گوگل البته ظاهرا با این چالش‌ها آشنا بوده چرا که در پستی که خبر خرید فیت‌بیت را اعلام می‌کند از آزاد بودن کاربران این برند برای بررسی، رفتن از این برند یا حذف کامل اطلاعات آنها خبر می‌دهد. از جمله دیگر دلائلی که برای خرید فیت‌بیت از سوی گوگل ذکر شده، تلاش این کمپانی برای حل مشکلات متعدد سیستم‌عامل Wear OS با در اختیار گرفتن یک واحد تولیدی سخت‌‌افزاری‌ست که این موضوع با توجه به امکانات و سابقه فیت‌بیت در این صنعت شاید قابل برطرف کردن باشد. گوگل در اوائل ژانویه امسال نیز بخشی از شرکت فسیل را با قیمت 40 میلیون دلار خریداری کرد و شاید خرید Fitbit را بتوان گزینه‌ای تکمیلی برای بهبود شرایط این کمپانی در زمینه ساعت‌‌های هوشمند تلقی نمود.

منبع

ارسال یک پاسخ