فاز سوم شبکه ملی اطلاعات آخر تیر آغاز به کار خواهد کرد

0
1958
فاز سوم شبکه ملی اطلاعات آخر تیر آغاز به کار خواهد کرد

افتتاح فاز سوم شبکه ملی اطلاعات پس از افتتاح پروژه‌های متعدد شرکت‌های اینترنتی و اپراتورهای تلفن همراه، شنبه ۳۱ تیرماه ۱۳۹۶ در نمایشگاه الکامپ افتتاح می‌شود.

در راستای افتتاح فاز سوم شبکه ملی اطلاعات از روز شنبه ۲۴ تیر ماه تا چهارشنبه ۲۸ تیرماه ۱۳۹۶ پرو‌ژه‌های صبانت، همراه اول، رایتل، مخابرات ایران، افرانت، پارس آنلاین، شاتل و ایرانسل توسط محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی می‌شود تا در روز شنبه ۳۱ تیرماه ۱۳۹۶ فاز سوم شبکه ملی اطلاعات در نمایشگاه الکامپ به صورت رسمی افتتاح شود.

انتظار می‌رود با افتتاح فاز سوم شبکه ملی اطلاعات، تعرفه استفاده از تمام ترافیک داخلی ۵۰ درصد ترافیک بین‌المللی حساب شود. در فاز دوم این شبکه، تنها ترافیک حدود ۲۱۰ سایت و سرویس اینترنتی داخل کشور ۵۰ درصد محاسبه می‌شد.

فاز سوم شبکه ملی اطلاعات آخر تیر آغاز به کار خواهد کرد

انتظار می‌رود پس از افتتاح فاز سوم، افزایش کیفیت این شبکه و ارائه خدمات بیشتر در بستر شبکه ملی اطلاعات برای کاربران در دسترس باشد.

فاز اول شبکه ملی اطلاعات شهریورماه ۱۳۹۵ همزمان با هفته‌ دولت، و فاز دوم این شبکه بهمن ماه ۱۳۹۵ همزمان با دهه فجر افتتاح شد.

شبکه ملی اطلاعات همان شبکه ترافیک داخلی کشور است. این شبکه وظیفه‌ی چرخش اطلاعات داخلی در شبکه‌ی داخلی ایران را بر عهده دارد و در کنار اینترنت فعالیت می‌کند.

قبل از افتتاح فازهای قبلی این شبکه، شایعه‌ای مبنی بر قطع شدن اینترنت پس از افتتاح شبکه ملی اطلاعات منتشر شده بود که با افتتاح فاز اول و دوم این شبکه، این شایعات به صورت عملی تکذیب شد.

ارسال یک پاسخ