قاب و تصویر اولیه هواوی نوا 5 لو رفت

0
1635
قاب و تصویر اولیه هواوی نوا 5 لو رفت

هواوی نوا 5 نسل بعدی گوشی‌های سری نوای شرکت هواوی‌ست که می‌توان آنها را بعد از سری P و Mate، پیشرفته‌ترین گوشی‌های رده میانی این برند تلقی کرد. از این سری در اواخر پاییز سال گذشته نوا 4 به بازار عرضه شد و نزدیک به دو ماه پیش نیز هواوی nova 4e با پردازنده Kirin 710 و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی معرفی گردید. اطلاعات جدید در مورد هواوی نوا 5 در وهله نخست به یک قاب شفاف منتسب به این گوشی تعلق دارد که از ظاهر آن می‌توان از حضور سه دوربین در بخش پشتی این مدل اطمینان داشت. نکته مهم در این میان است که با توجه به حفره‌های حاضر در بخش پشتی این قاب می‌توان اطمینان داشت که با کیسی برای یک گوشی کاملا جدید روبرو هستیم چرا که این حفره‌ها (به خصوص حفره جانبی در پایین) با گوشی‌های فعلی این برند سازگار نیستند.

قاب و تصویر اولیه هواوی نوا 5 لو رفت

در صورت واقعی بودن این قاب، همچنان می‌توان اطلاعات دیگری را نیز از آن به دست آورده که دو حفره برای میکروفون و یک حفره برای جک 3.5 میلی‌متری هدست از آن جمله هستند. منبع خبر از پورت microUSB در هواوی نوا 5 سخن گفته که این مسئله با توجه به حضور پورت USB-C در نوا 4 و حتی نوا 3 پیش از آن کاملا بعید به نظر می‌رسد. جدا از این این پورت قدیمی با دیگر مشخصات اشاره شده در مورد این گوشی از جمله شارژر سریع 40 واتی سازگار به نظر نمی‌رسد.

در همین اثنا تصویری نیز منتسب به این گوشی (تصور اول این مطلب) در دسترس قرار گرفته که ترکیب دوربین‌های آن را تأیید می‌کند. منبع این خبر از حضور پردازنده‌ای از سری 600 کوالکام در آن سخن گفته که این با توجه به حضور پردازنده‌‌ پرچمدار Kirin 970 در نوا 3 و نوا 4، قدمی رو به عقب برای این سری خواهد بود هرچند در صورتی که سحبت از Snapdragon 675 در میان باشد با شرایط بسیار بهتری نسبت به پردازنده رده میانی هواوی یعنی Kirin 710 روبرو خواهیم شد. این ادعا البته با ادعای قبلی مبنی بر حضور شارژر 40 واتی در این گوشی چندان مناسبت ندارد چرا که پروسسورهای سری 6 کوالکام تقریبا همگی تنها از شارژرهای 18 واتی پشتیبانی می‌‌کنند!

منبع

ارسال یک پاسخ