قطار پر سرعت TGV فرانسه به سیستم راننده روباتیک مجهز می‌شود

0
2515
قطار پر سرعت TGV فرانسه به سیستم راننده روباتیک مجهز می‌شوند

سیستم قطار پر سرعت TGV فرانسه یکی از سریع‌ترین شبکه‌های حمل و نقل ریلی در سرتاسر دنیا به حساب می‌آید این شبکه ریلی با رسیدن به سرعتی فراتر از 200 مایل بر ساعت (320 کیلومتر بر ساعت) در برخی مسیرها، تفاوت‌های بسیار بزرگی با دیگر شبکه‌های حمل و نقل قطاری دارد. بنابر خبر جدیدی به نقل از Franceinfo شرکت راه‌آهن فرانسه موسوم به SNCF قصد دارد تا سال 2023 سیستم قطار پر سرعت این کشور را به فناوری هدایت روباتیک مجهز سازد.

فاز اول اجرای این طرح در سال 2019 با تست قطاری که drone train نامیده می‌شود آغاز شده و در صورتی که این آمزون با موفقیت انجام شود مرحله دوم برای تجهیز این ناوگان به سیستم روباتیک آغاز می‌شود. به گفته مسئولان این طرح، سیستم جدید مشابه اتوپایلوت در هواپیماها بوده و در آن قطار با تشخیص موانع سر راه خود با کمک حسگرها به صورت اتوماتیک ترمزها را فعال می‌کند. علاوه بر این امکان کنترل این سیستم از راه دور نیز وجود دارد. نگفته پیداست که این سیستم راهبر قطار را به طور کامل حذف نمی‌کند و خدمه قطار برای مواجه با موقعیت‌های اضطراری همچنان در قطار حضور خواهند داشت.

قطار پر سرعت TGV فرانسه به سیستم راننده روباتیک مجهز می‌شوند

هدف این سیستم خودکار راهبری قطار در فرانسه به گفته SNCF افزایش تعداد سفرها در مسیرهای پر ترددی مثل پرایس-لیون است که در مورد این مسیر خاص افزایش 25 درصدی تعداد سفرها پیش‌بینی شده است.

این اولین باری نیست که صحبت از سیستم کنترل خودکار قطار به میان می‌آید و در کشورهای دیگر نیز تلاش برای ارتقا شبکه ریلی به این امکان آغاز شده است اما این مطمئنا اولین تجربه برای قطارهای فوق پرسرعتی در سطح TGV فرانسه است.

منبع

ارسال یک پاسخ