ماشین نیسان به شما زمان آب خوردن را یادآوری می‌کند!

0
1755
ماشین نیسان به شما زمان آب خوردن را یادآوری می‌کند!

شرکت ژاپنی خودروسازی نیسان سابقه طولانی و درخشانی در به کارگیری فناوری‌های نا متعارف و نوآورانه در زمینه اتومبیل داشته است و طیف متنوع ماشین نیسان همواره با فناوری‌های تازه‌ای در دسترس قرار گرفته‌اند. به تازگی این شرکت همکاری تازه‌ای را با کمپانی هلندی Droog در زمینه نوع خاصی از پارچه آغاز کرده است که می‌توان میزان تعرق و از دست دادن آب بدن را اندازه‌گیری کند.

این پارچه جدید که SOAK نامیده می‌شود برای پشت سر گذاشتن آزمون عملی روی ماشین نیسان Juke در بخش صندلی‌ها و فرمان اتوموبیل قرار گرفت. این پارچه در صورتی که تعریق شما طبیعی و عادی باشه به رنگ آبی باقی می‌ماند اما در صورتی که میزان زیادی نمک در عرق بدن شما پیدا کند که (نشانه‌ای از تعریق بیش از اندازه است) از رنگ آبی به رنگ زرد تغییر حالت پیدا می‌کند. ابداع‌کننده این نوع پارچه در ابتدا قصد استفاده از آن در مصارف ورزشی را داشته است اما با حضور نیسان، به استفاده از این فناوری تحت کمپین “آب بخور و رانندگی کن” ترغیب شده است.

ماشین نیسان به شما زمان آب خوردن را یادآوری می‌کند!

با اینکه این موضوع در ابتدا می‌ـواند کم‌اهمیت به نظر برسد اما نیسان با اتکا به تحقیقی که توسط Loughborough در بریتانیا انجام شده است نشان داده که رانندگی در حین از دست دادن آب زیاد می‌تواند به اندازه رانندگی در حالت نامتعادل و مستی خطرناک باشد. این موضوع مانند مستی، زمان عکس‌العامل راننده را کاهش می‌دهد. محققان همچنین دریافته‌اند که رانندگانی که تنها 25 میلی‌لیتر آب در طی یک ساعت مصرف می‌کنند نسبت به رانندگانی که مصرف آب بیشتی دارند تا دو برابر اشتباهات رانندگی بیشتری را مرتکب می‌شوند.

با وجود نکات مثبت مشهود این نوع پارچه هنوز مشخص نیست که چند درصد از رانندگان علاقه به استفاده از این نوع فناوری دارند و به همین خاطر است که نیسان هنوز این نوع پارچه‌ها را به عنوان آپشنی برای ماشین‌ها خود ارائه نکرده است.

منبع

ارسال یک پاسخ