مانیتور گیمینگ جدید Alienware، هیولای 55 اینچی OLED

0
2172
مانیتور گمینیگ جدید Alienware، هیولای 55 اینچی OLED

کمپانی Alenware از زیر مجموعه‌های شرکت Dell رویداد Gamescom 2019 را با چندین محصول جذاب آغاز کرده که یکی از جذاب‌ترین آن‌ها مانیتور گیمینگ 55 اینچی OLED این شرکت است که دارای نرخ به‌روزرسانی 120 هرتزی و قیمت 4 هزار دلاری در زمان ارائه آن در ماه سپتامبر به بازار است. در کنار این مدل دو مانیتور گیمینگ دیگر یکی با صفحه‌نمایش 34 اینچی (AW3420DW) با پالت رنگ گسترده و دیگری اولین مانیتور 240 هرتزی این کمپانی با قطر 27 اینچی (AW2720HF) است.

مانیتور گمینیگ جدید Alienware، هیولای 55 اینچی OLED

اطلاعات در مورد مانیتور جدید OLED مخصوص بازی الین‌ور از ژانویه امسال در دسترس قرار گرفته بود اما مشخصات اصلی آن همراه با قیمت و زمان حضور آن در بازار تا به امروز مشخص نبود. این مانیتور گیمینگ جدید ظاهرا براساس سری C9P نمایشگرهای OLED شرکت LG و به ویژه مدل OLED55C9P ساخته شده که در آن نیز نرخ رفرش صفحه، 120 هزار است. این موضوع در صورت صحت، علامت سوال بزرگی را در مورد چرایی قیمت بالای 4 هزار دلاری این مانیتور در ذهن ایجاد می‌کند چرا که تلویزیون OLED اشاره شده LG در حال حاضر با قیمتی تنها در حدود 1,600 دلار در بازار حضور دارد.

مانیتور گمینیگ جدید Alienware، هیولای 55 اینچی OLED

البته تفاوت‌هایی نیز مابین این دو نمایشگر وجود دارد که از آن جمله باید به حضور قابلیت FreeSync در نمایشگر Alienware و افزایش پورت‌های USB از 3 به 4 عدد اشاره کرد. در این نمایشگر جدید همچنین یکی از پورت‌های چهارگانه HDMI حذف شده و جای خود را به اتصال DisplayPort داده است. طیف رنگ مورد پشتیبانی در این مانیتور البته تغییری نکرده و همچنین 98.5 درصد از پالت DCI-P3 را پوشش می دهد. از دیگر تفاوت‌های این دو پنل می‌توان به پشتیبانی از HDR در الین‌ور (در مقابل Dolby Vision در LG)، کاهش میزان روشنایی به 400 نیت و تغییر در کنتراست اشاره نمود.

این کمپانی همچنین همانطور که اشاره شد در این نوبت از یک مانیتور 27 اینچی به نام AW2720HF نیز پرده برداشته که اولین مانیتور مخصوص بازی این کمپانی با نرخ رفرش 240 هرتزی است. این نمایشگر 600 دلار قیمت داشته و از اواسط سپتامبر به بازار عرضه می‌شود.

منبع

ارسال یک پاسخ